Mudubudu.lt
Sodas ir daržasRankdarbiaiŠeima ir laisvalaikis
Vaikams
• Spalvinimo paveiksliukai
• Užduotys vaikams
• Popierinės lėlės
• Piešimas ant veido
• Kvietimai vaikams
• Popierius laiškams
• Karpiniai iš popieriaus
- Pasipuoškime Kalėdoms
• Stalo žaidimas
- Žaidimas ,,Suskaičiuok
• Kaukės vaikams
• Dainelės vaikams
• Diktantai
• Aktyvus vaikas
- Aktyvūs žaidimai namuose
- Loginiai žaidimai
- Eksperimentai
- Linksmi žaidimai vaikams
- Žaidimai vaikams iki 2 m.
- Aktyvus vaikas vasarą
- Žaidimai su spalvomis
• Logopediniai pratimai
• Darbeliai vaikams
- Pavasario darbeliai
- Mamos diena
- Darbeliai vyresniems vaikams
- Darbeliai rudeniui
- Jūra
- Origami
- Darbeliai Kalėdoms
• Mokomės skaityti
• Velykų desertai
• Mokomieji žaidimai
• Metodinės priemonės
• Idėjos ugdomajai veiklai
• Ikimokyklinuko ugdymas
- Skaičiavimas ir matavimas
- Aplinkos pažinimas
- Sakytinės ir rašytinės kalbos ugdymas
- Kūrybingumo ugdymas
• Vaikų projektai
- Spalvotas pasaulis
- Augaliukas daktariukas
- Stebuklingas vanduo
- Orai
- Saugus kelyje
- Tyla - garsas
- Miško karalystė
- Pasimatuok profesiją
- Kaip sukonstruoti robotą
- Dinozaurų pasaulis
- Bitės
- Vaistažolės
• STEAM
Nėštumas
• Nėščiosios savijauta
• Nėštumo kalendorius
- Pirmas nėštumo mėnuo
- Antras nėštumo mėnuo
- Trečias nėštumo mėnuo
- Ketvirtas nėštumo mėnuo
- Penktas nėštumo mėnuo
- Šeštas nėštumo mėnuo
- Septintas nėštumo mėnuo
- Aštuntas nėštumo mėnuo
• Nėščiosios mityba
• Priešlaikinis gimdymas
• Kūdikio padėtis gimdoje
• Sąrėmiai
• Gimdymas ir pogimdyvinis periodas
Laisvalaikis
• Valentino diena
• Dovanų idėjos Kalėdoms
Šventos Velykos
Vaiko raida
• Vaikų intelektas
• Žaidimų svarba vaiko raidoje
• Prieraišumo jausmas
• Vaiko auklėjimas ir elgesys
• Vaikų mityba
• Piešimo raida
• Vaiko svoris
• Kūdikio pažintis su lauku
• Kūdikio dienos režimas
• Naujagimių odelė ir maudymas
• Kaip auklėti vaiką?
• Vaiko valios ugdymas
• Kaip vaiką ruošti mokyklai
• Vaiko motyvacija mokytis
• Taisyklės ir ribos
• Brolių ir seserų bendravimas ir konkurencija
• Kūdikio ir vaiko miegas
• Elgesys prie stalo

Dinozaurų pasaulis

Vaikas dalyvaudamas projekte:

Dalysis įspūdžiais, emocijomis; svarstys, analizuos savo atliktus darbus. Pažins liniuotę ir mokysis ja naudotis. Tyrinės dinozaurų gyvenimo momentus, gautas žinias įtrauks į žaidimus. Bandys sukurti pasaulį, kuris buvo prieš daug milijonų metų. Įtvirtins skaičiavimo žinias iki dvidešimties. Domėsis sąvokomis mažesnis, didesnis. Kurs ugnikalnio modelius, eksperimento metu stengsis, kad lava išsiveržtų. Tyrinės dinozaurų kiaušinius. Žodžiuose ieškos dvibalsių uo, ai, ei, ie, au. Bandys juos perskaityti.
Temos intriga:vaikai grupėje randa provokacinę erdvę, lentoje rodoma, kaip dinozaurai klajojo po mūsų  Žemę.
Pagaminamos kortelės su dinozaurų nuotraukomis ir pagrindine informacija, kad skaitantys vaikai galėtų tobulinti skaitymo įgūdžius. Kiaušiniuose slepiasi dinozauro mažyliai, kuriuos galima pamatyti tik peršvietus dinozauro kiaušinius, šalia padedamos figūrėlės, kurias galima priskirti kiaušiniams bei kortelėms. Erdvė skirta tyrinėti, ieškoti, lyginti.
Ši erdvė paliekama visą projekto laiką, kad susidomėję vaikai galėtų  prie jos visada sugrįžti.

Veiklos pradžioje vaikų klausiame, kokią temą šią savaitę tyrinėsime?  Vaikams atspėjus renkamas

projekto pavadinimas, siūlomi variantai ir balsavimu išrenkamas pavadinimas.
Pasiūlyti projekto pavadinimai: dinozaurų rūšys; dir; Reksas; dinozaurų ieškotojai; dinozaurų pasaulis; dinozaurų šalis; dinozaurų kelionė.
Išrenkamas projekto pavadinimas: Dinozaurų pasaulis.
Tuomet aptariama, ką mes norime sužinoti apie dinozaurus. Vaikai siūlo idėjas: kada gyveno, ką valgė, kokie jų vaikai, kaip atrodytų žmogus, jei stovėtų šalia, ar visi dinozaurai buvo dideli.
DINOZAURŲ PASAULIS
Domėtis apie dinozaurus pradedame nuo edukacinio filmo: “Pasivaikščiojimas su dinozaurais“. Filmas anglų kalba, tačiau grupėje turime berniuką, kurio anglų kalba yra gimtoji, jis puikiai jaučiasi galėdamas versti anglų kalba tekstus savo draugams. Kartu laviname ir jo kalbą, leidžiame jam jaustis svarbiu ir unikaliu. Kiti vaikai taip pat mokosi prisitaikyti prie situacijos, kada jiems yra verčiamas tekstas, kantriai išklausyti tekstą anglų kalba, po to lietuvių. (Gerbia ir pripažįsta kito vaiko kalbą). Kai kurie vaikai anglų kalbos pavienius žodžius supranta ir džiaugiasi savo žiniomis. Mokosi tarti įdomiau skambančius žodžius.  Filmuko metu kilo lengvas diskusijų šurmulys, todėl teko sustabdyti filmuką, ir leisti pasisakyti, kas ką suprato, pakartoti, kas vyko ir vėl tęsti žiūrėjimą.
Vaikai pasižiūrėjo, kaip dinozaurai klajojo po mūsų pasaulį prieš daug milijonų metų, atlieka dinozaurų šokį ir mankštos pratimus. Imituoja įvairius dinozaurų judesius, riaumojimą.
iš lėtų didelių dinozaurų pereina į mažesnius ir greitesnius,  net skraidančius.  Vaikai stengiasi vaidinti atlikdami kūno perkusijas ir riaumoti pagal dinozaurams būdingus garsus.

Steam veikla: Sukurk dinozaurų pasaulį su išsiveržiančiu ugnikalniu.

Veikloje vaikas: burtų traukimu pasiskirstoma po du vaikus. Vaikai išklauso mokytojo nurodymus ir uždavinius. Pasiima išvardintas ir lentoje surašytas priemones. Imasi užduoties tikslo. Po veiklos reflektuoja ir papasakoja, kaip sekėsi, ar viskas pavyko kaip tikėjosi, su kokiais sunkumais susidūrė ir ką kitą kartą darytų kitaip. ( Daugeliui vaikų pavyko viskas, kaip buvo prašyta, tačiau dalis vaikų tikėjosi stipresnio, visą dinozaurų pasaulį užliejančio ugnikalnio).
Vaikams parodoma instrukcija, kaip padaryti ugnikalnio maketą, kad jame sumaišius medžiagas ugnikalnis galėtų išsiveržti. Pagal instrukciją jie patys viską pasidaro, pradėdami nuo ugnikalnio ir aplink ugnikalnį nusidriekiančiu dinozaurų pasauliu su palmėmis, uolomis, dinozaurais ir gal būt net jų kiaušiniais. Vaikams suteikiama laisvė kurti patiems.

Darbo eiga: 1) Dinozaurų pasaulį reikia pradėti kurti nuo ugnikalnio, kurio pagrindas yra tualetinio popieriaus kartonas. Jis turi būti pritvirtintas plastilinu prie plastikinės lėkštės ir apvyniotas folija taip, kad primintų ugnikalnį, t.y. kalną, nuo kurio leisis lava.
2) Kai ugnikalnis sukuriamas, aplink jį kuriamas dinozaurų pasaulis.
3) Kai dinozaurų pasaulis sukuriamas, vaikai į ugnikalnio kraterį įdeda vienkartinio rankšluosčio gumulą ir ant jo nedidelę stiklinę, tuomet įdeda sodos, rūgštelės ir sumaišo pagaliuku. Pasiima indelį su oranžiniu vandeniu ir užpila.

Po veiklos vaikams pasiūloma kurti toliau pasaulį arba susitvarkyti. Dalis vaikų susitvarko, kita dalis norėjo toliau kurti savo žaidimą,  plėtoti ir tiesiog žaisti. (Nuosekliai aptaria atliktą tyrimą, jo eigą, rezultatus, samprotauja, kaip tobulintų atliktą tyrimą ir savarankiškai imasi naujų tyrinėjimų).

Kaip atrodyčiau aš šalia dinozauro Rekso.
 Kartu su vaikais susipažįstame su liniuote, aptariame matavimo vienetus nuo mažiausio iki didžiausio (milimetras – metras). Kartu apsiskaičiuojame, kiek liniuočių reikės, kad atitiktų dinozauro ūgį. Išdėliojame ant grindų ir atsigula vaikai pasimatuoti, kaip atrodytų šalia dinozauro Rekso.
Dinozauras valgo kamuoliukus. Atsispausdiname dinozauro galvos maketus ir susilankstome taip, kad užsimautų ant pirštelių. Tuomet žaidžiame lenktynių, kas greičiau paims kamuoliukus ir sudės į indelį.  Žaidžiant šį žaidimą lavėja vaiko smulkioji motorika, loginis mąstymas. Be to galima puikiai žaisti teatro žaidimus.

Vaikų kuriamas dinozaurų pasaulis ir žaidimai tiek išsiplėtė, kad visi kartu nutarėme susikurti erdvę, kurioje visą savaitę jie galėtų žaisti. Taip grupėje atsirado „Dinozaurų pasaulis“.
Vietoj pasakos su vaikais nutarėme pasižiūrėti animacinį filmą: „Pasivaikščiojimas su dinozaurais“, kuris labai įkvėpė vaikus, įsivaizduoti, kokį gyvenimą dinozaurai gyveno ir viską perkelti į žaidimą. Net gimė mintis kurti savo filmą ir rodyti draugams.
Šiame kampelyje vaikai žaidė visą savaitę, kurdami ir turtindami savo žaidimą. Dalinosi vaidmenimis tarp žolėdžių ir mėsėdžių.

Žaidime dominavo ir dinozaurų migracijos kelias, kuomet jie ieškojo maisto ir keliavo iš vienos vietos į kitą. Kartais žaidimas vykdavo visoje grupės erdvėje.

Mokomės sudėti ir atimti su dinozaurais.
Grupės erdvėje buvo padaryti žaidimai, kurie skatintų vaikus domėtis skaičiais iki dvidešimties. Maži dinozauriukai buvo įlaminuoti, o jų kiaušiniai su numeriu nusiklijavo ir galėjo keisti vietomis, sudėti atimti ir vėl sudėti. Vaikai kūrė vieni kitiems užduotis ir laisvu metu turėjo veiklos. Vaikams buvo paliekama laisvė išbandyti sudėtingus uždavinius ir bandymus juos apskaičiuoti. Dalis vaikų puikiai skaičiuoja iki dvidešimties,  gali sudėti bei atimti.

(Žaisdamas, veikdamas su aplinkos daiktais kasdieninėse situacijose skaičiuoja pirmyn iki 20 ir daugiau, bando atskaičiuoti nuo bet kurios vietos 20 ribose.)

Sudėtis ir atimtis iki dešimties (Žaisdamas, tyrinėdamas, veikdamas su aplinkos daiktais, juos jungdamas ir skirdamas atlieka sudėties veiksmus 20 ribose, atimties veiksmus 10 ribose)
Vaikams padaromi paveiksliukai su dinozaurais. Ant dinozauro nugaros yra uždaviniai. Vaikų užduotis - nuspalvinti dinozaurą, suskaičiuoti teisingai veiksmus ir iškirpus atsakymus priklijuoti į atitinkamas vietas.

Vaikų suneštas mini knygų kampelis.
Vaikai stengėsi kartu įsitraukti į projekto aplinkos kūrimą, todėl atsinešė knygelių, spalvinimo paveiksliukų, užduotėlių ir kas ką turėjo apie dinozaurus. (Noriai prisideda rengiant projektą, kuriant aplinką).

Tyrinėjimo veikla: didelis ar mažas.
Norint pažinti, kokio dydžio buvo dinozauras, pirmiausia vaikai buvo suburti į žaidimą. Vaidinant pagal eilėraštuką: „Dinozaurai dideli ir labai, labai maži“. Eilėraštuko pabaigoje buvo duodamas ženklas sustoti pagal tam tikras komandas: nuo mažiausio iki didžiausio; nuo didžiausio iki mažiausio; vienas didelis, kitas mažas ir pan. Vaikai gavo dinozaurus ir liniuotes. Susipažino su liniuote ir matavimo vienetais - centimetru, milimetru.

Dinozaurų kiaušiniai.
Iš sodos, druskos ir indų ploviklio vaikai maišo masę ir suformuoja dinozauro kiaušinius. Į kiaušinius įminko dinozaurų mažylius. Kai kiaušiniai išdžiūsta, juos apipurškia actu arba vandeniu su citrinos rūgštimi.

Dinozaurai iš balionų.
Vaikai iš spalvoto popieriaus ir balionų gamins dinozaurus. Vaikai patys išsirenka spalvotą popierių, balioną ir lipnia juostelė prisiklijuoja iškirptas kūno dalis. Vaikai pagal baliono dydį turi numatyti, kokio dydžio  turėtų būti galva, kojos, uodega ar sparnai.

Vaikams buvo pasiūlytas žaidimas, kuris puikiai lavina susikaupimą. Laisvu metu  vaikai galėjo žaisti, taip pat mokėsi laukti eilėje, dalintis. Paliekama laisvė kurti sunkesnius lygius, sugalvoti žaidimo taisykles, pritaikyti žaidimą komandai.

Dvibalsių slėpynės.
Žaidžiame su dvibalsiais uo, ai, ie, ei, au. Kiekvienam vaikui padalinama po šešis lipnius lapelius. Ant kiekvieno lapelio užrašome dvibalsius ai, uo, ie, ui, au, oi. Įsivaizduojame, kad tai dinozaurų vardai, kuriems sugalvojame asociaciją: AU – dinozauras dėl to, kad jam užlipus ant akmenuko vis sako AU, AI – kaip skauda man pilvelį, OI – pamiršau saldainį ir pan. Vaikai patys kuria, kuris žodelis, ką jam primena ir kodėl dinozauriukas gavo tokį vardą. Tuomet dvibalsius paslepiame grupėje, ir vyksta slėpynės. Kiekvienas turi rasti dvibalsį OI ir suklijuoti viena linija ant lentos. Kai visus OI suranda, ieško kitų dvibalsių. Kuomet lieka laiko, dainuojame visi kartu dvibalsių dainelę.

Dvibalsių slėpynės  - antra veiklos dalis.
Grupėje buvo paslėpti dinozauriukai su žodžiais, kuriuose slėpėsi dvibalsiai. Vaikai mokėsi subraukyti liniuote taškelius ir ant nubraižytų linijų užrašyti ant dinozauro užrašytus žodžius su dvibalsiais. Stengėsi rašyti ant linijų, raides parašyti tolygiai ir įskaitomai. Atlikę užduotį vaikai ateina perskaityti mokytojai žodžius. (iš 21 - 18 grupės vaikų jau skaito dviskiemenius žodžius ir sudėtingesnius tekstus).

Aplikacija: “Geometrinis dinozaurų pasaulis“.
Iš geometrinių figūrų vaikai kūrė aplikaciją „Dinozaurai“.  Kūrybiškumo ugdymui pasinaudojome geometrinėmis figūromis, iš jų vaikai galėjo kurti „geometrinį dinozauro pasaulį“ taip, kaip patys įsivaizdavo.

Domino dinozaurai
Šia veiklą sugalvojo patys vaikai, jie norėjo sudėti domino dinozaurą, taip, kad pavertus vieną kaladėlę susikurtų domino efektą. Šiai idėjai įgyvendinti vaikai ieškojo ne vieno sprendimo, nes vis susidurdavo su sunkumais. Iš pradžių bandė statyti atskirai, nes kuris nors vis išgriaudavo eilutę, tuomet suprato,kad didesnis dinozauras išeis, jei visi statys kartu. Tuomet sugalvojo daryti didelius tarpus tarp eilučių, kad nukritus kaladėlėms mažiau reikėtų atstatyti.

Skaičiuojame su dinozaurais.
Individualus darbas su vaikais. Grupėje yra vaikų, kurie dar mokosi mintinio skaičiavimo iki dešimties (sudėtis, atimtis), jiems padaroma erdvė skaičiuoti su segtukais, paruošiamos kelios skaičiavimo užduotys ir paliekami tušti kiaušinukai, kad vaikas galėtų pats sau kurti užduotis ir suskaičiuoti. Taip žaidžiant vaikai susidūrė su iššūkiais, su kuriais puikiai susitvarkė.

Vaikams sukuriama provokacinė erdvė, kurioje vaikai gali tyrinėti kaulus. Indelyje su kinetiniu smėliu paliekama laukinio kiškio kaukolė, įmaišomi grūdai, sudžiūvusi morka (siekiant imituoti  kiškio mitybą). Vaikai iš ankstesnių diskusijų jau žinojo, kad žmogus iš kaulų gali rinkti informaciją. Tai diskusijoje turimas žinias panaudojo žaisdami. Pastebėjo, kaip kiškis valėsi dantis, ką ėdė, įsivaizdavo kokio ūgio galėjo jis būti.

Darbas grupelėmis: iš nuotraukos sukurk dinozauro skeletą.
Vaikai išsirinko korteles su dinozauro nuotrauka ir informacija apie juos. Naudojantis skirtingų dydžių makaronais turėjo įsivaizduoti, kaip galėjo atrodyti dinozauro skeletas ir sudėlioti iš makaronų, vėliau suklijuoti lipalu.

Prikelk savo dinozaurą (IT integracija į veiklas).
Vaikams buvo atspausdinti spalvinimo paveiksliukai su įvairių dydžių dinozaurais. Vaikų užduotis buvo nuspalvinti savo pasirinktą dinozaurą ir naudojantis planšete prikelti juos, stebėti, kokio dydžio jie buvo, lyginti su žmogaus ūgiu, išgirsti, kokius garsus skleidė dinozaurai.

 

 


 



 

 

 

 

© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos