Sodas ir daržas | ![]() | Rankdarbiai | ![]() | Šeima ir laisvalaikis |
|
Miško karalystėDalyvaudamas projekte:vaikas bendraus, mokysis susitarti. Susitelks bendrai suplanuotai veiklai; klausydamasis pasakojimo, žiūrėdamas filmą, kurdamas tam tikrą laiką sukaups dėmesį; atpažins valgomus ir nevalgomus grybus, augalus, uogas, išsiaiškins jų poveikį sveikatai; sukurs pristatymus apie grybus, augalus, medžius, gyvūnus; surinktą informaciją pristatys, aptars; susipažinęs su medžiais, miško augalais, žvėrimis, juos apibūdins, vartos naujus žodžius ir terminus; kurs plakatą, stendą, pieš ir kt.; stebint ir tyrinėjant miško gyvenimą, kuriant įvairius darbelius, lavės vaiko vaizduotė, plėsis ir įvairės interesai, tobulės meninė raiška; vykstant projektui vaikas bandys klasifikuoti pateiktą informaciją, išsikelti tolesnius uždavinius, ieškos įvairių būdų tikslui pasiekti, kliūtims įveikti, mėgins apmąstyti savo mokymosi procesą ir rezultatus; įvairiais būdais ir priemonėmis tyrinės miško „stebuklus“; drąsiai ieškos informacijos apie mišką, suplanuos plakato, stendo kūrimo darbus ir juos atliks; palygins, ką žinojo apie mišką anksčiau (prieš projektą) ir ką sužinos dar projekto metu; numatys, kokie pavojai tyko miške ir kaip nuo jų apsisaugoti; vykstant projektui mokysis taikyti IT priemones informacijos apie gamtos gėrybes paieškai, jo pristatymui; tyrinės gamtą, naudodamasis IT priemonėmis.
Projekto eiga:Provokacinėse erdvėse vaikai ras įvairius medžių lapus, korteles su medžių, jų dalių pavadinimais. Kiekvieno medžio dalys sudedamos ant padėklo, o virš padėklo kabo mokytojo piešti plakatai. Prie padėklų paliekami padidinimo stiklai, ir vaikai turi visišką laisvę tyrinėti. Įtraukiamos pažintinės kortelės, skatinama ieškoti tam tikrų lapų, jiems priskirti medžio pavadinimą. Išnaudojamos visos grupės palangės, kad vaikai galėtų prieiti viso projekto metu ir tyrinėti. Po kelių dienų padedama daug įvairiausių vabzdžių, gyvatėlių ir sukuriama erdvė kurti žaidimui.
Mįslėmis ir užuominomis pradedamos veiklos. „Yra daug stebuklų, yra daug gyvūnų ir medžių. Medžiai apsivynioję lajomis, jie sukuria komfortą, einame ten pailsėti“ - pagal pateiktą apibūdinimą reikia pasakyti, kas tai?“ Vaikai pateikia savo spėjimus ir atsakymą – „Tai miškas“. Pradedama diskusija: „Kas yra miškas, ką mes norime apie jį sužinoti, kaip jį tyrinėsime?“ Vaikai siūlo projekto pavadinimą: „Miškelis gražutėlis“, „Ežio namelis“, „Ąžuoliukas gražuoliukas“, „Miško karalystė“. Vaikai balsavo ir išsirinko projekto pavadinimą - Miško karalystė. Buvo pateikti klausimai, kaip susipažinsime su mišku. KOKIE MEDŽIAI AUGA MIŠKE? KAS MIŠKE GYVENA? KO MIŠKE NEMATOME, BET JAME YRA?
KOKIE MEDŽIAI AUGA MIŠKE?
Su vaikais aptariama, kokių pasaulyje yra miškų, kuo jie ypatingi (pvz., džiunglės). Gilinamasi, kodėl ir kaip reikia saugoti miškus. Grįžtame prie provokacinių erdvių klasėje, jau išsamiai aptariama, kas erdvėse ir kodėl palikta. Mokomės medžių pavadinimus, jų dalis, bandome jas atskirti pažinti ir renkame informaciją savo pristatymui. Pertraukų metu vaikai gali naudotis kompiuteriu ir toliau tyrinėti. Keliauti į artimiausią mišką ir tyrinėti.
|
|
ļæ½ 2011-2023 mudubudu.lt | Visos teisļæ½s saugomos |