Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
Saugus kelyjeDalyvaudamas projekte: vaikas susipažins su taisyklių reikalingumu, išsiaiškins, kam jos skirtos ir kodėl jų turime laikytis. Žaisdamas vertins, kokie žaidimai būtų, jei juose visi elgtųsi ne pagal taisykles. Supras, ar smagiau yra žaisti, laikantis taisyklių ar be jų. Natūraliai susidurs su konfliktais ir nuomonių skirtumais, todėl tarpusavyje mokysis susitarti su naujomis taisyklėmis ir jų laikytis. Domėsis saugiu elgesiu gatvėje, kelių ženklais. Keliaudamas gatvėmis stebės kelių ženklus ir laikysis taisyklių, dėvės atšvaitus. Domėsis transporto priemonėmis ir kelių istorija. Dalyvaus ekskursijoje į Lietuvos kelių muziejų. Tikslas: supažindinti vaikus su taisyklių svarba ir kelių eismo taisyklėmis. Provokacinėse erdvėse vaikai atras tyrinėjimo kampelius. Kūrybiškai veiks kurdami žaidimus su transporto priemonėmis ir taisyklėmis. Į dėžę yra pripilama perlinių kruopų, o tarp jų sudedama medinių karoliukų su raidėmis. Šalia padėtos kortelės su žodžiais natūraliai skatina ieškoti raidelių ir dėlioti žodžius, bandyti skaityti. Erdvė sukurta taip, kad vaikus viliotų grupėmis, nes kiekvieno vaiko žinios yra skirtingos, o kartu jie dalinasi savo žiniomis ir mokosi vieni iš kitų. Erdvė, palikta viso projekto ir pertraukų metu, sulaukdavo susidomėjimo net kelias dienas. Kompetencijos ugdymas: mokosi dirbti kartu, domisi raidėmis, žaisdami bando skaityti paprastus žodžius. Specialių poreikių vaikai turi silpnus smulkiosios motorikos gebėjimus, todėl jiems sukūrėme kelius su mašinėlėmis, kurios pritvirtintos prie magnetukų. Taip vaikai žaidė ir važinėjosi nupieštais keliais. Smagu yra tai, kad šis žaidimas domino ir kitus vaikus, todėl įsitraukė kartu, ir natūraliai susikūrė aplinkybės žaisti ir bendrauti drauge, ant vieno lapo važinėti magnetinėmis mašinėlėmis, stengtis nesukelti avarijos.
Vaikams pasiūloma žaisti žaidimą, nepaaiškinus jo taisyklių. Sukeliama provokacinė situacija, kad vaikai patys pradėtų pedagogo klausinėti, kaip jiems žaisti, ką reikia daryti. Natūraliai imituoti pokalbį apie taisykles ir jų reikšmę gyvenime. Aptarus taisykles, žaidžiamas žaidimas toliau. Iškeliamas klausimas: „ O kas būtų, jeigu taisyklių neliktų?“. Vaikai paskirstomi komandomis, kiekviena komanda turi suvaidinti išsitrauktas situacijas: elgesys gatvėje, parduotuvėje, kavinėje, koncerte.
STEAM veikla: sukonstruoti iš lego kaladėlių mašinėlę, kuri galėtų dalyvauti lenktynėse. Vaikams parodomas trumpas filmukas apie lenktynes, ir vaikai įtraukiami į diskusiją: Kokios dalys sudaro mašiną? Kas padeda jai judėti? Vaikų prašoma apgalvoti, kaip sukonstruoti variklius, ratus, kokius dydžius rinktis ir kaip padaryti labai greitą mašinėlę. Jei yra poreikis, gali savo planą ir mintis piešti popieriaus lape. Vaikai domėjosi transporto priemonėmis, skirstė jas į oro, žemės, vandens transporto priemones. Gamino oro balionus, o tuo pačiu stengėsi ugdyti matematines žinias: sudėti atitinkamus skaičius, išspręsti sudėties lygtis. Vertino savo žinias, samprotavo, kodėl kiekvienas oro balionas gali talpinti tik tam tikrą burbuliukų skaičių. Ar ir kitos transporto priemonės gali gabenti atitinkamą svorį? Vaikams pasiūloma pasirinkti lipdymo priemones ir nulipdyti skaičius, kurie primintų trumpas gatves. Skatinama mąstyti netradiciškai ir nulipdyti gatves, kurios būtų kaip saldainių šalyje. Šalia paliekami skaičiai, kortelės, kad vaikai lipdytų tikslingai, nes tokiame amžiuje skaičiai dažnai suvokiami atvirkščiai. Ekskursijos į Lietuvos kelių muziejų metu vaikai galės pamatyti įvairiausių mašinų, kuriomis tiesiami keliai, sužinoti, kaip keliai tiesiami. Dalinsis savaitės įspūdžiais ir bandys pavaizduoti piešinyje ryškiausius temos elementus. Pieš linksmąjį šviesoforą, kuris reguliuoja, kad visi judėtų saugiai. Eidami į muziejų vaikai tapo eismo dalyviais ir stengėsi stebėti kelio ženklus, laikytis taisyklių einant pėsčiųjų perėja.
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |