Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
Mokomieji žaidimai
Vaikų mokymas prasideda nuo pirmųjų vaiko gyvenimo metų ir didžiausi mokytojai yra vaiko tėvai. Pedagogai į vaiko gyvenimą įsitraukia kur kas vėliau ir tai tik mylintis savo darbą pedagogas gali būti kelrodė žvaigždė jūsų vaikui. Žmogus negebantis mylėti savo darbo, neturės tiek kantrybės ir išminties ugdyti vaiką. Nesvarbu ko mokai vaiką, tavo silpnumo ir dorovės etika bus skanuojama nuo pirmųjų tavo žodžių ir veiksmų. Pvz. mokome vaikus tinkamo elgesio prie stalo. Vaikai paserviruoja stalą, padedamos vienkartinės servetėlės, ant jų indai. Mama ar tėtis įdeda paruoštą maistą. Kartu susėdame ir mandagiai bendraujame. Padėkojame už paduodą cukrų ar sausainį. Pavalgę pasakome ačiū, nusinešame indus. Tam tikra prasme-kuriame bendravimo prie stalo kultūrą, kuri persiduos į žaidimą ir jų pasąmonę. Šia žinę perduos savo draugams. Teko stebėti kitokia stalo kultūrą, kai darželyje vaikai kelia puodelius ir imituoja alaus, šampano gėrimą. Tai tik nuskanuota patirtis, kuri būvo įsimintina, bet jei ir arbatos gėrimą padarysime įsimintiną tuomet tai peraugs į žaidimą. Tų pačių elgesio kultūrų mes mokiname bardami vaikus, bendraudami su jais. Net taip kaip nusirengiame ir pasidedame drabužius mes juos mokome. Vaikas pirmiausia mokosi elgesio, to kurį mato prieš akis. Tam tikra prasme jis yra nuo gimimo užprogramuotas sekti verbalinę kalbą, tik po to žodinę. Todėl ir pedagogas pirmiausia turi galvoti kaip elgesi, ką sako, kaip bendrauja su vaiku, ar kitu žmogumi, tik po to ko moko. Šios nematomos elgesio ir kultūros gijos gali nutiesti kelia į informacija kurią jūs transliuojate žodžių.
Sužinoti apie vaiko raidos privalumus yra nesunku, apie tai informacijos yra labai daug. Dauguma jau žino, kad vaikystė skirta žaisti, tik žaisdami jie mokosi įtvirtinti žinias ir pritaikyti žaidime. Todėl vaikus mokyti lengviausia viską supynus į žaidimą. Net eilėraštuką galima mokytis linksmai. 2lygis. Išdėliojome sumaišę žodžius ant grindų ir reikėjo šokinėti ant žodelių paeiliui.
3lygis. Vėl sumaišėme ir šokinėjome visi, vieną kart maišė jis, kitą kart mes. Reikėjo 4kartų ir jis pasakę pirmąjį stulpelį. Taip žaidžiant galima vaikus mokyti, be nuobodaus kalimo ir pasipriešinimo. Vienintelė kliūtis gali būti jūsų požiūris į savo pareigą suprasti vaiką ir jam padėti. Vaikams, kurie turi girdimąją atmintį pakanka būnant šalia patiems tėvams deklamuoti eilėraštį ar dainuoti dainelę. Taip jie tiesiog užsikrečia ir natūraliai pradeda niūniuoti, po to dainuoti. Niekas kitas savo vaiko nepažysta kaip jūs, pasitelkiant jo mėgstamas veiklas paverčiate žaidimu ir nejučiomis gausite rezultatą. Vaikai labai imlūs ir net jei atrodo, jog jie niekada neišmoks ima ir padaro.
Nesvarbu, kad vaikai lanko darželį ar eis į mokyklą, mokyti ir žaisti galima bet kada ir bet kur. Esate sode, gamtoje, ar mieste. Galime kurti mokomuosius žaidimus vaikams, tai ir smagu ir naudinga. Kol vaikai yra ikimokyklinukai, nebijokite pasakinėti atsakymu, padėti ar nukrypti nuo temos – visa tai ko mokote šiame amžiaus tarpsnyje yra žaidimas. 4.Būtinai nupinkite pienų vainiką ir pasiruoškite, galite net išmokyti pinti vainikus, iš pienių gaminti lėlės ir pažaisti.
5.Pienių augimo ir žydėjimo ratas. Išraunamos skirtingos brandos pienės( nuo mažytės iki žydinčios ir nužydėjusios). Parodomos vaikui, kad nuo pienės pūko prasideda visas ratas. Pasisėja ir užauga daigelis, vėliau auga šaknis, kuri maitina pienę. Lapai, pro kuriuos augalas kvėpuoja. Žiedai, kurie duoda bitėms medų, o subrendę sėklą, naujai pienei.
6.Surinkime 10 daiktų, kurie plaukia vandenyje arba skęsta. Visą žaidimą fiksuokite popieriuje ir stebėkite vaiko smalsumą. Vėliau iš neskęstančių daiktų pasigaminkite laivelį ir žaiskite lenktynių. 10.Liko namuose tulpių ar kitų gėlių, kurioms vazoje laikas jau suskaičiuotas, duokite vaikams. Jie mielai su jomis žais. Pirmiausia nuskins žiedlapius, juk tai smagiausia daryti. Bet jūs galite mokyti stebėdami vaiko rankytės judesius. Čia žiedlapis gėlės, čia kotelis, čia bitės nutupia žiedadulkių. O po to gausite tulpių salotų ar arbatos :D 11.Tapymas ant lentų ar senų daiktų. Vaikams tai patinka, tiesiog duodate lenta ir guašą. Tinka ir balta sena paklodė, seni marškinėliai ant kurių mielai vaikai pieš.
12.Statybininkas Radome užsilikusių įrankių, pasiėmėme dvi dėžes, statybininko šalmą ir į žaidimą. Važiavo į kelias šalis (Italija, Latvija, Estija) parsivežti statybų reikmėms reikalingos skaldos(akmenų, vandens, smėlio) , tuomet užmaišėme cemento mišinį, sudėjom ko reikia ir ko ne. Gaminome, plytas vėliau tiesiog kalną betono mišinio. Bet esmė, kad žaidime vaikai improvizavo, kalbėjosi telefonu, tardamiesi ko atvežti, kūrė situacijas. Suaugusysis tik davė idėja ir koregavo, kad idėjos neišblėstų. Skatino tinkamus dialogus ir atsitraukdavo, kai vaikai vieni puikiai žaidė. Žaidimo metu mokomasi užmaišyti cementą, susipažinti su statybų veiksmais, bendrauti. Todėl suaugės dažnai turi įsikišti į vaidybinius žaidimus, net tik siekdamas išmokyti kalti plaktuku, ar kitų darbų, bet ir tinkamai bendrauti, spręsti iškilusius konfliktus. Neleisti žaidimo idėjai nusilpti ir virsti neįdomiu. Kai profesijos vaikams yra naujos, jie tiesiog nežino, kaip jas žaisti. Tam reikalingas suaugusio žmogaus įsiterpimas, trumpalaikis dalyvavimas, kaip žaidėjui – o ne mokytojui.
13.Skalbiame lėlių drabužius
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |