Piešimas labai svarbi detalė vaiko gyvenime, ši detalė ugdo vaiką kur kas labiau, nei įsvaizduojame. Todėl nuo pirmųjų metų reikia sudominti vaiką piešimu, nes tai taip pat puikus būdas stebėti jų raidą. Piešiniai auga kartu su mūsų vaikais, kol vieną dieną jie papasakos daugiau nei pats vaikas.
|
|
Metų vakams daug labiau rupės pieštuką pakramtyti, nei juo piešti. Tam, kad vaikas imtų piešti, tėvai turi parodyti kaip tai daryti ir atėjus laikui vaikas pats bandys palikti pirmąją žymę popieriaus lape. Tai gi kaip vystosi piešimo raida:
Nuo 1-1,5 metų
Piešimas primena keverzonę. Pirmieji bandymai piešti dažniausiai yra brūkšnelių ir linijų kombinacijos. Pirmosios piešimo pamokos daugiau bandymas sužinoti, ką pieštukas gali. Mažylis eksperimentuoja ir bando kopijuoti jus. Taip žaisdamas pamažu mokosi grafinių įgūdžių.
Nuo 1,5 -2 metų
Vaiko piešimas pereina prie apskritimo formos keverzonių. Šis procesas rodo, kad vaikas jau geba kontroliuoti piešimo procesą, jo rankytės sugeba geriau valdyti pieštuką. Nors jums tai smulkmena, bet vaikui tai didelis žingsnis. Šie judesiai labai svarbūs, nes tai reiškia, kad jūsų vaikas tuoj išmoks piešti apskritimą. Šis etapas sako, kad mažas pradeda suvokti savąjį aš ir nubrėžti ribas su šoriniu pasauliu.
nuo 2 - 3 metų
Liaunasi piešti apskritimo formas ir pradeda piešti linijas, zigzagus, kitaip tariant mokosi piešti atskirus daiktus, kuriems pamažu duos pavadinimus. Tokio amžiaus vaikai nemoka sugalvoti ir nupiešti. Jie piešia, ir į ką labiausiai piešinys panašus - taip ir pavadina. Todėl tas pats piešinys kitą dieną gali turėt kitą reikšmę.
3 metų vaikai
TaI puikus tarpsnis, kada vaiko piešimo raida prabyla. Pamažu žaisdami su brūkšneliais vaikas jau išmoksta valdyti pieštuką, jį atitraukti ir vėl priglausti kada reikia. Dažniausiai vaiko pirmasis piešinys yra saulė, medis. Nuo trijų metų vaikas pradeda piešti pagalvodamas ką jis pieš.
4 - 5 metų vaikai
Šio amžiaus vaikai labai mėgsta vaizduoti žmogeliukus, kurių galvos labai didelės, o kūnas mažas. Jie žmogų vaizduoja iš pagrindinių detalių galvos ir kūno. Vaikai daugiau dėmesio suteikia žmogaus galvai, o kūnui daug reikšmės neteikia. Psihologai šį reškynį analizuoja ne dėl to,kad vaiku dar trūksta pieųimo įgūdžių, o dėl to kad peišiamo žmogaus galva daug didesnė, nes vaikas piešdamas dažniausiai vaizduoja suaugusio žmogaus galvą, kuri jam atrodo daug didesnė ir įspūdingesnė. O kūną piešia savo,kuris dar mažas ir netaip gerai matosi. Po kurio laiko, kai vaiko pasitikėjimas savimi augs, vaikas žmogaus kūną pieš didesnį su daugiau detalių. Ties 5 metais atsiranda rankos, kojos, drabužiai. Piešiniuose imama vaizduoti šeima. Vaikai pirmiausiai piešti pradeda tas kūno dalis, kurios jam labiausiai įsimena. Su kiekvienu piešiniu atsiras vis daugiau detalių. Tai reiškia, kad vaikas mokosi ne tik piešti, bet ir pažinti savo vaizduojamus daiktus.
Nuo 5 metų
Prasideda naujas piešimo etapas, kada vaikas piešiniuose jau demonstruoja savo intelektą. Jis ima vaizduot savo dienos išgyvenimus, pomėgius. Piešimas tampa tarsi dienoraštis, kuriame vaikas užrašo savo svajas, mintis. Vaikai stengiasi pavaizduoti tikrus įvykius, kurie nutiko jo gyvenime. Piešdami daiktus vaikai bando parodyti ir jų kitas puses, kad kėdė turi keturias kojas, upė bėga žemė. Kadangi jie nežino, kaip vaizduojama perspektyva, jų piešiniai atrodo išskėsti, statūs. Nebijokite savo vaiko paklausti ką jis nupiešė, tai leis geriau pažinti kas vaiko viduje vyksta.