Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
Tyla - garsasDalyvaudamas projekte:vaikas,diskutuodamas apie triukšmą ir tylą, įvardys, kas jam yra įdomu, ką norėtų sužinoti; tyrinės aplinką, fiksuos įvairiose vietose esantį triukšmo lygį; analizuos ir lygins, kurs triukšmo ir tylos diagramą; gerbs kitus, laikysis taisyklių („tylos palapinėje“ netriukšmauti, netrukdyti kitiems); aiškiai formuluos mintis, dalydamasis įspūdžiais, kaip jautėsi tyloje; naudodamas netradicinę meninės išraiškos priemonę – spalvotą vandenį – bandys pavaizduoti tylą; gebės apmąstyti, aptarti procesą ir rezultatus – ko buvo siekiama atlikti ir kaip tai pavyko; gebės idėjas paversti rezultatais; analizuos triukšmo matuoklio rodmenis, aiškinsis, kuri vieta yra triukšmingiausia, o kuri – tyliausia, bandys atsakyti į klausimą, kodėl taip yra; pedagogo padedamas, kurs nesudėtingas diagramas; naudosis garso matavimo programėle; įvardins užduoties tikslą, numatys veiksmus jam pasiekti; kurs spektaklį ir teatro lėles. Tikslas:iškelti tikslą, numatyti veiksmus jam pasiekti ir įvykdyti. Uždaviniai:susipažinti su tylos ir garso sąvokomis; ištirti garsą ir tylą, suvokti užduoties žingsnius ir kaip juos numatyti. Susipažinti su žodžių priešingybėmis, bandyti patiems įveikti užduotį, numatant veiksmų sekas ir jas įgyvendinant. Diskutuojama, kas yra tyla ir garsas, kaip juos išgirsti, suprasti ir įvertinti. Steam veikla: Atliks tyrimą, kurio metu aiškinsis, kaip geriausiai ir greičiausiai perduoti žinutę. Vaikams pasiūloma pagalvoti, kam reikalingas garsas, ką jis mums reiškia. Diskusijų metu pedagogas pateikia klausimus taip, kad vaikai suprastų, kad garsas mums suteikia informaciją. Vaikams pasiūloma išbandyti kelis informacijos perdavimo būdus ir išsiaiškinti, kuris yra patogiausias. Vaikai gauna stebėjimo lapus, kuriuose fiksuos tyrimą:
Pirma – kaip perduoti informaciją piešiniais? (vaikai sustoja vienas paskuj kitą ir sugedusio telenono principu ant draugo nugaros laiko lapą ir piešia žinutę "gėlė")
Trečia – kaip perduoti informaciją vaidinant? Vaikai bando suvaidinti situaciją ir taip perduoti informaciją kitai grupei. Prisiminsime tyrimą, kurio metu išsiaiškinome, kaip geriausia perduoti žinutę. Dar pakartosime, kaip sklinda garso bangos, kaip garsas kinta, kai kalbame per vamzdelius. Matuos garso dažnį. Stebės garso diagramas ir garso šokį. Vaikai stebėjo, kaip kintant garso bangoms, keičiasi kamuoliukų šokis. Tam tikri dažniai sukelia labai stiprią vibraciją, ir visi kamuoliukai nušoka nuo baliono. Kompiuterio ekrane galėjo stebėti, kaip tos bangos atrodo. Tyrinėjant garsą kartu su vaikais bandėme sukurti garso bangą. Šiam tikslui pasinaudojome žaisline spirale, nes ją įtempus ir šiek tiek pajudinus matosi, kaip sklinda banga ir grįžta atgal. Tyla vaikams labiausiai asocijuojasi su naktimi, šešėliais. Todėl vaikai pabandė nupiešti tylą. Piešdami naudojo guašą ir mokytojos paruoštus trafaretus. Užduoties seka: akvarelei skirtas popieriaus lapas, mėnulio trafaretas, įvairių gyvūnų trafaretai, juodi guašo dažai. Užduoties žingsniai: vandeniu švelniai sušlapinti mėnulį ir padėti ant akvarelinio lapo; guašu nuspalvinti foną, ties mėnuliu parinkti šviesiausią spalvą ir tonuoti iki tamsiausios. Išryškinamos sąvokos „šviesus“, „tamsesnis“, „šviesesnis“, “tamsus“ (vaikams leidžiama patiems maišyti atspalvius, derinti spalvų tonus, nes buvusiuose projektuose buvo kalbėta apie spalvų tonus); išsikirpti pasirinkto gyvūno trafaretą (tuo metu išdžiūsta dažai), nuimti mėnulio trafaretą ir priklijuoti gyvūnų trafaretus. Jei vaikui trūksta paveikslo užbaigtumo, smulkias detales gali nupiešti markeriu. Artėjant Vėlinių dienai vaikai gamino žvakides iš gipso. Vaikai galėjo pasirinkti, ar savo žvakidėms naudos balionus, ar stiklainius. Pasirinkę išklausė, kaip reikia daryti žvakides iš gipso ir ėmėsi darbo. Nors gipsas pakankamai teplus, užduotį atliko visa klasė. Užduoties eiga: gipso tvarstis sukarpomas gabaliukais, kad vaikai tiek neišsiteptų ir nesusipainiotų, šios užduoties priemonės sudedamos stalo viduryje ir vaikams sudiktuojami tik užduoties žingsniai. Pasiruošimas: stalus uždengti šiukšlių maišais, atsiraitoti rankoves ir eiti nusiplauti rankų, kol neužbaigė darbelio. Vaikai pajutę, kad išsitepa, nuolat bėgioja plautis rankas, taip trukdosi laikas, ir netvarkos yra kur kas daugiau, nes jei vienas eina – eis ir kiti. Autistiškiems vaikams padėjome šlapius rankšluostukus, tačiau jų sensorika kita ir jiems teko leisti eiti plautis rankų gana dažnai, bet šis faktas neatbaidė nuo užduoties. Užduoties žingsniai: išsirinkti norimą balioną arba stiklainį ir pasistatyti dubenėlyje. Paimti gipso tvarstį ir švelniai pamerkti į vandenį dviem sekundėms. Dėti ant baliono ar stiklainio, kol suformuosite savo žvakidę, palikti išdžiūti. Kitą dieną vaikai dekoravo savo žvakidę stiklo gabaliukais. Diskutuojant apie garsą ir tylą, akcentuojame daug antonimų, todėl vaikai gali supažinti su antonimo reikšme - ieškojome daugiau žodžių, kurie būtų vienas kito priešingybės. Rastus žodžius užrašėme ir nupiešėme jiems paveiksliukus. Vaikai namuose veiklą tęsė ir bandė nufotografuoti priešingybes: storas moliūgas ir plona cukinija ir pan. Kiekvienas vaikas gaus užduotį: sugalvoti ir nusipiešti teatro lėlės planą. Mokysis planuoti ir realizuoti idėjas. Savo planuojamam darbui prisitaikyti pasiūlytas priemones ir pasigaminti teatro lėlę. Steam veikla: sukurk teatro lėlę. Vaikams pasakoma, kad jie turi pasigaminti teatro lėlę. Tačiau turi laikytis užduoties žingsnelių: sugalvoti ir nusipiešti veikėją; pasirinkti medžiagas ir pasigaminti lėlę, kuri būtų ant pagaliuko. Vaikai galėjo nusipiešti kokias tik nori lėles, tačiau jos turi būti nuspalvintos ir numatytos spalvos, detalės. Pagal savo schemą vaikai rinkosi pasiūlytas medžiagas: kartoną, spalvotą popierių, plunksnas, įvairias juosteles, pagaliukus, akytes, siūlus. Kitą dieną vaikams pasiūloma tapti režisieriais ir sukurti teatro vaidinimą: „Tyla ir garsas“. Vaikai suskirstomi komandomis. Duodama dešimt minučių nupiešti vaidinimo seką, pritaikant lėles, kurias pasigamino. Vaikai greitai sugalvojo, ką vaidins ir nupiešė keturis paveiksliukus, kuriuose pasakojama, kas bus vaidinama. Po to vaikai vaidino prieš klasę. Dvi grupės sutriko, tačiau bandė improvizuoti. Keturios grupės pasirodė puikiai. Vieni kitiems padėjo, papildė, pasiskirstė vaidmenimis.
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |