Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
Spalvotas pasaulisDalyvaudamas projekte vaikas ieškos naujų ir jau pažįstamų spalvų. Skatinamas ieškoti spalvų ir atspalvių įvairiuose kontekstuose stengsis naudoti netradicines dailės technikas, bei pasitelkiant tyrinėjimus išgauti įdomius, žaismingus, linksmus arba piktus atspalvius. Vaikas projekte Uždaviniai: Lygins ir aptars spalvų atspalvius. Domėsis, kaip maišant spalvas, susidaro naujos spalvos bei atspalviai. Sužinos, kas yra šaltos ir šiltos spalvos. Eksperimentuodami ieškos spalvų netradiciniuose objektuose: augaluose, daiktuose, vitražuose, popieriuje ir t.t. Išbandys priemones, kurios labiausiai tinka jo nuotaikai, idėjai, sumanymui atvaizduoti. Samprotaus apie pastebėtas aplinkos savybes, požymius (spalvotas/nespalvotas, esami atspalviai). Akcentuos pirmąsias spalvų pavadinimų raides, kurs šaltas ir šiltas raides. Stebimas pasiekimas: Ar vaikas žaisdamas, patirdamas pojūčius, spontaniškai ir tikslingai tyrinėja gamtos objektus bei pastebi ryškiausius požymius, panašumus, skirtumus? Ar lygina objektus, grupuoja? Ar drąsiai eksperimentuoja, bando kurti pats, siūlo savo idėjas? Ar domisi veiklomis ir noriai bando tęsti veiklą pertraukų metu, namuose. Pirmoji savaitė: „Kur slepiasi spalvos?” (Vaikų idėjos, spalvų bei atspalvių ieškojimai) Provokacinėje erdvėje paliekami dažai, blizgūs klijai, netradiciniai flomasteriai – vaikas, pasirinkdamas priemonę galės piešti, maišyti spalvas, spalvinti. Veiklose: Aptars spalvas, pasakos, kokia spalva yra mėgstamiausia. Žais žaidimą „Spalvotas parašiutas“, skaičiuos nuo vieno iki dešimties, nuo dešimties iki vieno. Spalvoms priskirs jų pavadinimus, akcentuos pirmąsias spalvos pavadinimo raides. Stebės, kaip keičiasi spalvų atspalviai nuo tamsiausio iki šviesiausio. Diskutuos, kokiu dar būdu galima ieškoti spalvų. Susiskirstome komandomis pagal vaikų pasirinkimą: viena komanda kurs vitražus (maišydami spalvotus lakštus, išgaus naujas spalvas bei atspalvius); antra komanda maišys spalvas vandenyje pagal pateiktą schemą, fiksuos rezultatus ir bandys sukurti savo spalvas. Tyrinėjimas: Augalų spalvas galima išnaudoti ir paprastai spalvinant ant akvarelinio lapo. Tai gali būti puiki veikla gamtoje. Prisirinkite spalvotų gėlių, lapų ir nuspalvinkite lapo foną. Mes su mudubudu klase nusprendėme lape prisipiešti apskritimų ir visą lapą vaikai tiesiog spalvino kaip norėjo visais augalais. Kai viskas išdžiūvo, pasiėmėme pagaliukus su vata ir pamirkėme į citrinos rūgštį, tuomet galėjome piešti įvairias raides, kurias vaikai mokėjo. Augalų sultys sureaguoja su citrinos rūgštimi ir keičia spalvą. Stebuklingos spalvos. Vaikai jau puikiai geba suvokti, kad maišant spalvas gali sukurti kitas spalvas bei atspalvius. Provokacinėse erdvėse tyrinėjimui galima pastatyti indelius su spalvotu vandeniu. Įdėjus vieną indą į kitą pamatysite kitas spalvas. Mažiesiems labai patinka toks žaidimas, tik žinoma reikia paaiškinti, kad po kiekvieno indo ištraukimo reikia apvalyti. Mūsų klasėje šis kampelis išbuvo pusę dienos, vėliau smalsios rankytės nusprendė atidaryti buteliukus ir pažiūrėti kas bus, jei įpils vienas spalvas į kitas. Bet tyrinėjimų kampeliai tam ir skirti. Jei norite ilgalaikio tyrinėjimo, labai tinka skaidrios plokštelės, savo klasei užsakiau Montesori kaladėles su skaidriomis spalvotomis plokštelėmis ir prie jų pridėjus prožektorius, vaikai greitai suprato, kad suglaudus kaladėles - spalvos keičiasi, o statant prie sienos galima gauti smagių spalvotų šešėlių. Skanios spalvos Siektinas tikslas: Susipažinti ir išmokti grupuoti daržoves, vaisius, uogas. Išgirsti pirmąsias jų pavadinimų raides, akcentuoti jų spalvas bei atspalvius. Gaminant stebėti, kad lėkštėje būtų kuo daugiau spalvų. Pažiūrės edukacinį filmuką apie sveiką maistą. Atliks tyrimą, kuri daržovė, vaisius ar uoga dažo ryškiausiai. Vaikai bus suskirstyti į komandas ir tirs atskiras maisto grupes: daržoves, vaisius, uogas. Ant mažų lapelių bandys išgauti spalvą ir išrinkti labiausiai dažantį maistą (tyrinėjimą galės tęsti namuose ir radę daugiau spalvų, atsinešti į klasę). Ant išgautų spalvų lapų užrašys produkto pavadinimą, vėliau priklijuos nuotrauką ar piešinį. Skanių spalvų receptai O jeigu tapytumėme vaisiais ir daržovėmis? Aptars, ką mums reiškia spalvos, ar jos gali pakelti nuotaiką. Diskutuos, kaip žmonės piešė, kai nebuvo dažų. Išsikels tikslą - rasti gamtoje kuo daugiau spalvų. Keliaus į lauką ieškoti ir rinkti skirtingų spalvų augalus Naudos gamtoje surinktus augalus ir pagaliukus, akmenukus, bandys išgauti įvairias spalvas. Kad spalvų būtų gausiau, mokytoja atneš spalvotų gėlių. Suskirstys augalus pagal spalvas. Atras, kad kiekvienas augalas turi savo dažus, kuriais galima piešti. Stebės, kaip džiūstant dažams, kinta spalvos ir keičiasi piešinys. Ant piešinio, padedant mokytojai, užrašys spalvų pavadinimus. Ant išgautų spalvų fono pieš arba klijuos gėles. Lygins flomasterio ir augalo spalvų intensyvumą. Susipažins su šaltomis ir šiltomis spalvomis. Analizuos, kodėl vienos spalvos vadinamos šaltomis, kitos - šiltomis. Pirma komanda pasirinks šiltas arba šaltas spalvas ir kurs raidyną. Išgautus spalvų atspalvius apibarstys druska ir stebės cheminę reakciją, kaip akvarelė reaguoja su druska. Kita komanda pritaikys liejimo techniką, liejant spalvas su pienu. Pertraukų metu vaikams paliekama žaisti su savo atradimais, spalvomis ir papildyti savo tyrinėjimus. Daugiau idėjų. Spalvų paletė gamtoje Spalvotų saldainių eksperimentas Spalvoti lapai Spalvotos manų kruopos
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |