Mudubudu.lt
Sodas ir daržasRankdarbiaiŠeima ir laisvalaikis
Vaikams
• Spalvinimo paveiksliukai
• Užduotys vaikams
• Popierinės lėlės
• Piešimas ant veido
• Kvietimai vaikams
• Popierius laiškams
• Karpiniai iš popieriaus
- Pasipuoškime Kalėdoms
• Stalo žaidimas
- Žaidimas ,,Suskaičiuok
• Kaukės vaikams
• Diktantai
• Aktyvus vaikas
- Aktyvūs žaidimai namuose
- Loginiai žaidimai
- Eksperimentai
- Linksmi žaidimai vaikams
- Žaidimai vaikams iki 2 m.
- Aktyvus vaikas vasarą
- Žaidimai su spalvomis
• Logopediniai pratimai
• Darbeliai vaikams
- Pavasario darbeliai
- Mamos diena
- Darbeliai vyresniems vaikams
- Darbeliai rudeniui
- Jūra
- Origami
- Darbeliai Kalėdoms
• Mokomės skaityti
• Velykų desertai
• Mokomieji žaidimai
• Metodinės priemonės
• Idėjos ugdomajai veiklai
• Ikimokyklinuko ugdymas
- Skaičiavimas ir matavimas
- Aplinkos pažinimas
- Sakytinės ir rašytinės kalbos ugdymas
- Kūrybingumo ugdymas
• Vaikų projektai
- Spalvotas pasaulis
- Augaliukas daktariukas
- Stebuklingas vanduo
- Orai
- Saugus kelyje
- Tyla - garsas
- Miško karalystė
- Pasimatuok profesiją
- Kaip sukonstruoti robotą
- Dinozaurų pasaulis
- Bitės
- Vaistažolės
• STEAM
Nėštumas
• Nėščiosios savijauta
• Nėštumo kalendorius
- Pirmas nėštumo mėnuo
- Antras nėštumo mėnuo
- Trečias nėštumo mėnuo
- Ketvirtas nėštumo mėnuo
- Penktas nėštumo mėnuo
- Šeštas nėštumo mėnuo
- Septintas nėštumo mėnuo
- Aštuntas nėštumo mėnuo
• Nėščiosios mityba
• Priešlaikinis gimdymas
• Kūdikio padėtis gimdoje
• Sąrėmiai
• Gimdymas ir pogimdyvinis periodas
Laisvalaikis
• Valentino diena
• Dovanų idėjos Kalėdoms
Šventos Velykos
Vaiko raida
• Vaikų intelektas
• Žaidimų svarba vaiko raidoje
• Prieraišumo jausmas
• Vaiko auklėjimas ir elgesys
• Vaikų mityba
• Piešimo raida
• Vaiko svoris
• Kūdikio pažintis su lauku
• Kūdikio dienos režimas
• Naujagimių odelė ir maudymas
• Kaip auklėti vaiką?
• Vaiko valios ugdymas
• Kaip vaiką ruošti mokyklai
• Vaiko motyvacija mokytis
• Taisyklės ir ribos
• Brolių ir seserų bendravimas ir konkurencija
• Kūdikio ir vaiko miegas
• Elgesys prie stalo

Spalvotas pasaulis

Dalyvaudamas projekte vaikas ieškos naujų ir jau pažįstamų spalvų. Skatinamas ieškoti spalvų ir atspalvių įvairiuose kontekstuose stengsis naudoti netradicines dailės technikas, bei pasitelkiant tyrinėjimus išgauti įdomius, žaismingus, linksmus arba piktus atspalvius.

Vaikas projekte

Uždaviniai: Lygins ir aptars spalvų atspalvius. Domėsis, kaip maišant spalvas, susidaro naujos spalvos bei atspalviai. Sužinos, kas yra šaltos ir šiltos spalvos. Eksperimentuodami ieškos spalvų netradiciniuose objektuose: augaluose, daiktuose, vitražuose, popieriuje ir t.t. Išbandys priemones, kurios labiausiai tinka jo nuotaikai, idėjai, sumanymui atvaizduoti. Samprotaus apie pastebėtas aplinkos savybes, požymius (spalvotas/nespalvotas, esami atspalviai). Akcentuos pirmąsias spalvų pavadinimų raides, kurs šaltas ir šiltas raides.

Stebimas pasiekimas: Ar vaikas žaisdamas, patirdamas pojūčius, spontaniškai ir tikslingai tyrinėja gamtos objektus bei pastebi ryškiausius požymius, panašumus, skirtumus? Ar lygina objektus, grupuoja? Ar drąsiai eksperimentuoja, bando kurti pats, siūlo savo idėjas? Ar domisi veiklomis ir noriai bando tęsti veiklą pertraukų metu, namuose.

Pirmoji savaitė: Kur slepiasi spalvos?” (Vaikų idėjos, spalvų bei atspalvių ieškojimai)

Provokacinėje erdvėje paliekami dažai, blizgūs klijai, netradiciniai flomasteriai – vaikas, pasirinkdamas priemonę galės piešti,  maišyti spalvas, spalvinti.

Veiklose: Aptars spalvas, pasakos, kokia spalva yra mėgstamiausia. Žais žaidimą „Spalvotas parašiutas“, skaičiuos nuo vieno iki dešimties, nuo dešimties iki vieno. Spalvoms priskirs jų pavadinimus, akcentuos pirmąsias spalvos pavadinimo raides. Stebės, kaip keičiasi spalvų atspalviai nuo tamsiausio iki šviesiausio. Diskutuos, kokiu dar būdu galima ieškoti spalvų.
Vaikų atsakymai:gamtoje, maišant kitas spalvas, sušlapinus, klasėje, ant rūbų, kaladėlėse.
Stebės, kaip, glaudžiant vieną prie kitos skaidrias plokšteles, keičiasi spalvos. Pasiūloma patiems sukurti atspalvius, naudojant skaidrias spalvotas plėveles.

Susiskirstome komandomis pagal vaikų pasirinkimą: viena komanda kurs vitražus (maišydami spalvotus lakštus, išgaus naujas spalvas bei atspalvius); antra komanda maišys spalvas vandenyje pagal pateiktą schemą, fiksuos rezultatus ir bandys sukurti savo spalvas.
Dirbame remiantis STEAM metodika. Vaikai gauna lenteles, kuriose nurodoma, kokias spalvas maišant gaunasi kitos spalvos. Išbandę mokytojo rekomendacijas, kuria savo atspalvius ir spalvas. (Daugelis vaikų parsinešė tampomo popieriaus skiaučių ir kūrė spalvas su tėvais).

Tyrinėjimas: Augalų spalvas galima išnaudoti ir paprastai spalvinant ant akvarelinio lapo. Tai gali būti puiki veikla gamtoje. Prisirinkite spalvotų gėlių, lapų ir nuspalvinkite lapo foną. Mes su mudubudu klase nusprendėme lape prisipiešti apskritimų ir visą lapą vaikai tiesiog spalvino kaip norėjo visais augalais. Kai viskas išdžiūvo, pasiėmėme pagaliukus su vata ir pamirkėme į citrinos rūgštį, tuomet galėjome piešti įvairias raides, kurias vaikai mokėjo. Augalų sultys sureaguoja su citrinos rūgštimi ir keičia spalvą. 

Stebuklingos spalvos. Vaikai jau puikiai geba suvokti, kad maišant spalvas gali sukurti kitas spalvas bei atspalvius. Provokacinėse erdvėse tyrinėjimui galima pastatyti indelius su spalvotu vandeniu. Įdėjus vieną indą į kitą pamatysite kitas spalvas. Mažiesiems labai patinka toks žaidimas, tik žinoma reikia paaiškinti, kad po kiekvieno indo ištraukimo reikia apvalyti. Mūsų klasėje šis kampelis išbuvo pusę dienos, vėliau smalsios rankytės nusprendė atidaryti buteliukus ir pažiūrėti kas bus, jei įpils vienas spalvas į kitas. Bet tyrinėjimų kampeliai tam ir skirti.

Jei norite ilgalaikio tyrinėjimo, labai tinka skaidrios plokštelės, savo klasei užsakiau Montesori kaladėles su skaidriomis spalvotomis plokštelėmis ir prie jų pridėjus prožektorius, vaikai greitai suprato, kad suglaudus kaladėles - spalvos keičiasi, o statant prie sienos galima gauti smagių spalvotų šešėlių.

Skanios spalvos
Iškels klausimą „Ar spalvos gali būti valgomos ir sveikos?“. Sugalvos tikslus ir uždavinius, kaip tai išsiaiškinti. Per savaitę reikės atrasti kuo daugiau valgomų ir sveikų spalvų. Užsirašys pagrindines mintis: kaip galima paragauti spalvų, kurios būtų sveikos? Kokios spalvos slepiasi maisto produktuose?  Pasikliaujama vaikų logika šiam tyrimui atlikti. Norint ieškoti spalvų maisto produktuose, reikia pradėti nuo susipažinimo su maisto produktais ir sveiko maisto piramide. Vaisius ir daržoves suskirstys pogrupiais. Sukurs sveiko maisto restoraną, kur vaikai perka bilietus, įvardindami raides. Tie, kurie moka raidyną – perskaitydami skiemenis, žodžius. Vaidybiniame žaidime vaikai susiskirstys komandomis ir kiekvienas atliks savo vaidmenį.

Siektinas tikslas: Susipažinti ir išmokti grupuoti daržoves, vaisius, uogas. Išgirsti pirmąsias jų pavadinimų raides, akcentuoti jų spalvas bei atspalvius. Gaminant stebėti, kad lėkštėje būtų kuo daugiau spalvų.

Pažiūrės edukacinį filmuką apie sveiką maistą. Atliks tyrimą, kuri daržovė, vaisius ar uoga dažo ryškiausiai. Vaikai bus suskirstyti į komandas ir tirs atskiras maisto grupes: daržoves, vaisius, uogas. Ant mažų lapelių bandys išgauti spalvą ir išrinkti labiausiai dažantį maistą (tyrinėjimą galės tęsti namuose ir radę daugiau spalvų, atsinešti į klasę). Ant išgautų spalvų lapų užrašys produkto pavadinimą, vėliau priklijuos nuotrauką ar piešinį.

Skanių spalvų receptai
Sukurs sumuštinio receptą „Skaniausių spalvų sumuštinis“. Kulinarijos veiklos: vaikai susipažins su higienos įgūdžiais ir kaip pasiruošti norint gaminti maistą. Nusiplaus rankas, nusivalys stalą. Turės išsirinkti penkis maisto produktus ir pagaminti salotas arba sumuštinį. Maisto produktai bus užrašomi į lapą, pasigaminę, įvertins skaniausią spalvą jų receptuose ir pabrauks. Mokysis susitvarkyti savo darbo vietą.

O jeigu tapytumėme vaisiais ir daržovėmis?
Susipažino su Džiuzepės Arčimboldo, italų renesanso tapytojo, gobelenų kūrėjo, darbais. Pamatė kurtus portretus iš vaisių ir daržovių. Naudodami aplikacijos techniką, bandė patys sukurti žmonių portretus iš vaisių ir daržovių.

Aptars, ką mums reiškia spalvos, ar jos gali pakelti nuotaiką. Diskutuos, kaip žmonės piešė, kai nebuvo dažų. Išsikels tikslą - rasti gamtoje kuo daugiau spalvų. Keliaus į lauką ieškoti ir rinkti skirtingų spalvų augalus

Naudos gamtoje surinktus augalus ir pagaliukus, akmenukus, bandys  išgauti įvairias spalvas. Kad spalvų būtų gausiau, mokytoja atneš spalvotų gėlių. Suskirstys augalus pagal spalvas. Atras, kad kiekvienas augalas turi savo dažus, kuriais galima piešti. Stebės, kaip džiūstant dažams, kinta spalvos ir keičiasi piešinys. Ant piešinio, padedant mokytojai, užrašys spalvų pavadinimus. Ant išgautų spalvų fono pieš arba klijuos gėles. Lygins flomasterio ir augalo spalvų intensyvumą.

Susipažins su šaltomis ir šiltomis spalvomis. Analizuos, kodėl vienos spalvos vadinamos šaltomis, kitos - šiltomis. Pirma komanda pasirinks šiltas arba šaltas spalvas ir kurs raidyną. Išgautus spalvų atspalvius apibarstys druska ir stebės cheminę reakciją, kaip akvarelė reaguoja su druska. Kita komanda pritaikys liejimo techniką, liejant spalvas su pienu. Pertraukų metu vaikams paliekama žaisti su savo atradimais, spalvomis ir papildyti savo tyrinėjimus.

Daugiau idėjų.

Spalvų paletė gamtoje
Vasaros metu gamtoje gali rasti įvairiausių spalvų, todėl nepaprastai įdomu buvo pasiimti flomasterius ir rasti tas spalvas žiedeliuose, lapeliuose, šakelėse.

Spalvotų saldainių eksperimentas
Vaikams duodamas stebėjimo lapas su apskritimu ir šonuose nupieštais burbuliukais. Kiekvienas vaikas supažindinamas su seka,  paprašoma iš tam tikrų spalvų (priklauso nuo to, kokių saldainių turite) sudaryti seką ir nuspalvinti stebėjimo lape. Tuomet sukūrus schemą, ant lentos surašomos (mažiesiems visuomet šone nupiešiama ir aptariama žodžių reikšmė) priemonės, kurias jie turi pasiimti ir pasiruošti tyrimui. Reikės: plastikinės lėkštės, mažo stiklainio su vandeniu, spalvotų saldainių. Pagal schemą vaikai lėkštėje išdėlioja saldainius. Atsargiai užpila vandeniu ir stebi procesą. Po stebėjimo, aptariama tyrinėjimo eiga, kas pavyko, o kas ne. Kiekvienas vaikas kitoje lapo pusėje parašo arba nupiešia, ar patiko ir kas patiko.

Spalvoti lapai
Atneškite į grupę rudeninių lapų ir aptarkite, kokių spalvų juose galima rasti. Susipažinkite su keliais naujais atspalviai, kaip kaštoninė, bordo, alyvinė. Tuomet vaikams duodami lapų trafaretai, tampomo popieriaus gabaliukai ir vanduo su teptuku. Vaikai pasirenka norimas spalvas, sušlapina trafaretą ir priglaudžia tampomo popieriaus gabaliukus. Kai suformuoja savo rudeninius lapus, nuima tampomo popieriaus gabaliukus ir stebi savo išgautus atspalvius.

Spalvotos manų kruopos
Veiklai atlikti reikės manų kruopų ir spalvotų kreidelių. Sutarkuokite kreideles ir sumaišykite su manų kruopomis. Pasigaminkite keletą spalvų ir sudėkite į patogius indelius. Vaikui duokite stiklinį indą, kuris užsisuktų bei šaukštelį. Reikia parodyti kaip iš lėto pilti, kad spalvos nesusilietų ir leisti vaikams tai atlikti patiems. Vaikai nuo 4 metų drąsiai tai gali atlikti vieni, be didesnės tikimybės, jog manų kruopos atsidurs ant žemės.

 

 

 

© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos