Mudubudu.lt
Sodas ir daržasRankdarbiaiŠeima ir laisvalaikis
Vaikams
• Spalvinimo paveiksliukai
• Užduotys vaikams
• Popierinės lėlės
• Piešimas ant veido
• Kvietimai vaikams
• Popierius laiškams
• Karpiniai iš popieriaus
- Pasipuoškime Kalėdoms
• Stalo žaidimas
- Žaidimas ,,Suskaičiuok
• Kaukės vaikams
• Diktantai
• Aktyvus vaikas
- Aktyvūs žaidimai namuose
- Loginiai žaidimai
- Eksperimentai
- Linksmi žaidimai vaikams
- Žaidimai vaikams iki 2 m.
- Aktyvus vaikas vasarą
- Žaidimai su spalvomis
• Logopediniai pratimai
• Darbeliai vaikams
- Pavasario darbeliai
- Mamos diena
- Darbeliai vyresniems vaikams
- Darbeliai rudeniui
- Jūra
- Origami
- Darbeliai Kalėdoms
• Mokomės skaityti
• Velykų desertai
• Mokomieji žaidimai
• Metodinės priemonės
• Idėjos ugdomajai veiklai
• Ikimokyklinuko ugdymas
- Skaičiavimas ir matavimas
- Aplinkos pažinimas
- Sakytinės ir rašytinės kalbos ugdymas
- Kūrybingumo ugdymas
• Vaikų projektai
- Spalvotas pasaulis
- Augaliukas daktariukas
- Stebuklingas vanduo
- Orai
- Saugus kelyje
- Tyla - garsas
- Miško karalystė
- Pasimatuok profesiją
- Kaip sukonstruoti robotą
- Dinozaurų pasaulis
- Bitės
- Vaistažolės
• STEAM
Nėštumas
• Nėščiosios savijauta
• Nėštumo kalendorius
- Pirmas nėštumo mėnuo
- Antras nėštumo mėnuo
- Trečias nėštumo mėnuo
- Ketvirtas nėštumo mėnuo
- Penktas nėštumo mėnuo
- Šeštas nėštumo mėnuo
- Septintas nėštumo mėnuo
- Aštuntas nėštumo mėnuo
• Nėščiosios mityba
• Priešlaikinis gimdymas
• Kūdikio padėtis gimdoje
• Sąrėmiai
• Gimdymas ir pogimdyvinis periodas
Laisvalaikis
• Valentino diena
• Dovanų idėjos Kalėdoms
Šventos Velykos
Vaiko raida
• Vaikų intelektas
• Žaidimų svarba vaiko raidoje
• Prieraišumo jausmas
• Vaiko auklėjimas ir elgesys
• Vaikų mityba
• Piešimo raida
• Vaiko svoris
• Kūdikio pažintis su lauku
• Kūdikio dienos režimas
• Naujagimių odelė ir maudymas
• Kaip auklėti vaiką?
• Vaiko valios ugdymas
• Kaip vaiką ruošti mokyklai
• Vaiko motyvacija mokytis
• Taisyklės ir ribos
• Brolių ir seserų bendravimas ir konkurencija
• Kūdikio ir vaiko miegas
• Elgesys prie stalo

Pasimatuok profesija

Dalyvaudamas projekte:vaikas stebės, pažins savo ir kitų vaikų imituojamus darbus, profesines veiklas;žaisdamas, argumentuotai paaiškins, kodėl veiklą ar profesiją kiekvienas gali rinktis pagal pomėgius ir galimybes; lygins, grupuos, analizuos įvairius darbus, profesijas; žaisdamas bus draugiškas ir geranoriškas: dalysis žaislais, tinkamai elgsis konfliktinėse situacijose; neskirstys žaidimų ar pareigų į „mergaitiškus“ ar „berniukiškus“; rodys iniciatyvą dalyvaudamas veiklose, siūlys savo idėjas.

Ugdomos kompetencijos:svarsto apie planuojamos veiklos eigą, rezultatą; reaguoja, ką sako vaikai ar suaugusieji, pasitikslina, paprašo pakartoti. Domisi profesijomis; nurodo, kokį darbą dirba jo aplinkos žmonės; svarsto, kuo jų darbinė veikla svarbi šeimos gerovei; tyrinėdamas profesijas naudoja skaitmeninius išteklius; žaisdamas imituoja profesinę veiklą, modeliuoja ekonominius santykius, apmąsto savo pomėgius ir dalijasi mintimis.

Statybininkų profesija
Siekdami išsiaiškinti vaikų požiūrį į lyčių stereotipus, diskutuojame, kad visi gali išmėginti įvairias profesijas ir žaidimus, svarbiausia atsirinkti tai, kas mums patinka. Vaikams šią savaitę siūloma „pasimatuoti“ įvairias profesijas.
Sudarome profesijų sąrašą ir pasirenkame, kurias profesijas vaikai norėtų „pasimatuoti“. Pirmąją dieną mokytoja pasiūlo dvi profesijas, o kitomis projekto dienomis mokytoja pasiruoš vaikų norimoms profesijoms.
STEAM veikla: matuojamės statybininko profesiją. Vaikai turi sukurti tiltą, tinkantį upei (upės maketas patiesiamas klasėje), ir po tiltu turi praplaukti laivelis. Vaikai turi vadovautis žingsniais ir išsimatuoti upės plotą, laivelio aukštį (susipažįsta su centimetru), duomenis užfiksuoti lape, nusipiešti tilto projektą ir pastatyti iš lego kaladėlių.

Pastatyk namą taip, kad plytų suma atitiktų stoge nurodytą skaičių.
Veiklos tikslas aktyviai mokyti vaikus sudėties iki dešimties.
Padaryti korteles nėra sunku, paimkite popieriaus lapą ir subraižykite į dvi dalis, kiekvienoje dalyje užrašykite tokius skaičius, kad vaikams juos sudedant gautųsi skaičius, kuris nurodytas stogo viršuje. Vaikai pasiskirsto po du ar tris ir kiekvieno vaiko užduotis sudėlioti matematinę dėlionę.

Lego veikla
Vaikams lego labai patinka, todėl mokytis skaityti galima ir su kaladėlėmis. Šiek tiek laiko reikia skirti pasiruošti ir surašyti žodžius, skiemenukus ar raides (priklauso ko mokote vaiką). O tuomet būti šalia ir mokytis drauge, esant klasėje vaikai gali vienas kitą mokyti pertraukų metu.

Lego rebusas
Puiki užduotis loginio mąstymo ugdymui. Gabesni mokinukai greitai supras užduoties tikslą, kitiems reikės daugiau laiko suvokti. Norint, kad vaikai dirbtų visi kartu – sugrupuokite po du, taip pasitardami jie lengviau išspręs galvosūkį.

Gydytojo profesija
Vaikams pasiūloma tapti gydytojais, tačiau jie turi išklausyti seminarą ir pasimokyti, kas yra žmogaus kūnas, kas yra jo viduje, pažiūrėti edukacinį filmuką „Žmogaus kūnas“.s https://www.youtube.com/watch?v=wDC-cA_3LbY
Vaikai susikirsto komandomis ir tampa chirurgais.  Jų užduotis - sudėti skeleto dėlionę, suklijuoti lipnia juostele, tuomet iškirpti vidaus organus ir suklijuoti į jiems skirtas vietas (vaikai turi anatomijos knygas, skrajutes, kaip atrodo žmogaus kūnas). Atlikus šią užduotį leidžiama vaikams kurti ir veikti toliau patiems. Viena grupė vaikų nusprendė, kad užduotį atliko ir nebenorėjo tęsti, tačiau kitos grupės vaikai klijavo odą, kūrė galvą, net nudažė nagus. )

Laboratorija
Vaikai susiskirsto į tris komandas: vieni tampa laboratorijos darbuotojais, kiti - šeimos gydytojais ir akių gydytojai, trečia komanda - pacientai.  Visos trys komandos veikė konvejerio principu. Pacientas ateina pas šeimos gydytoją, ten užpildoma lentelė apie paciento ligą, išrašomi siuntimai pas okulistą, jei reikia,  paimamas kraujas. Laboratorijoje vaikai sujungė eksperimentus ir naratyvinį žaidimą: imitavo kraujo paėmimą į mėgintuvėlius (kraujas buvo vanduo, nudažytas raudonu tampomu popieriumi), kraujo kūneliams imituoti vaikai įdėjo kelis vandens perlus, o kad įvyktų kokia nors cheminė reakcija – imituotą kraują pipete lašino ant šnypščiančių tablečių.

Sėdėdami prisimename ir diskutuojame, kokias profesijas jau žinome, ką jos mus išmokė. Pvz., gydytojas turi žinoti, kad žmogus sudarytas iš daugelio organų, kurie dirba savo darbą, jis yra labai svarbus, nes sutrikus vieno organo darbui, sutrinka ir viso kūno sveikata. Kaulai mums padeda stovėti, raumenys išlaiko kūną, širdis varinėja kraują, plaučiai padeda kvėpuoti, o maistą virškina virškinimo traktas.
Sudarome aptartų profesijų abėcėlę ir bandome sugalvoti profesijas kiekvienai abėcėlės raidelei.

Kepėjai
Provokacinėse erdvėse suformuojamos kulinarijos, kepyklėlės erdvės, kur vaikai galėtų žaisti ir puoselėti naratyvinį žaidimą. Vaikai stengsis perskaityti, kokiomis priemonėmis naudojasi. Vaikams sudaroma erdvė, kurioje jie galėtų žaisti naratyvinį žaidimą, organizuojant kepyklėlės veiklą. Paliekama užduočių, pagal kurias jie galėtų veikti, mąstyti ir gauti žinių. Daugelis priemonių įvardijamos ir užrašomos, kad vaikai bandytų skaityti, paliekama vietos ir patiems rašyti, kurti ir skaičiuoti. Vaikai buvo tiek susidomėję šia erdve, kad žaisdami stengėsi išlaikyti tvarką, ant kortelių pradėjo rašyti dirba-nedirba. Nustatė produktų kainas bei įvedė išvežiojimo paslaugą. Buvo labai ryškūs komandinio darbo įgūdžiai ir pasiskirstymas vaidmenimis.

Tikslinėse veiklose vaikai mokėsi sutepti vaflių tortą ir išmėginti kepėjų amatą dirbant su maisto produktais.  Vaikams buvo surašyti užduoties žingsniai: nusivalyti stalą, nusiplauti rankas, pasitiesti vienkartines servetėles, imti paruoštus lakštus ir užtepti juos pasirinktomis uogienėmis ar kondensuotu pienu. Buvo priminta, kad nelaižytų pirštų,  tačiau daliai vaikų labai rūpėjo viską ragauti.

Raidžių pica
Vaikai gauna lapus su picos pagrindu ir produktais, kurie įvardinti raidėmis. Užduoties žingsniai: pasiimti priemones (klijai, žirklės, pieštukas); pasiimti užduotį ir išsikirpti picos pagrindą; jos abi puses suklijuoti; išsikirpti produktus ir priklijuoti į atitinkama raide įvardintą vietą; susitvarkyti savo darbo vietą ir darbelį pakabinti lentoje. Produktai suskirstyti langeliais, todėl vaikas pats renkasi, ar kirps langelius ar gražiai iškirps produktus.

Policininko profesija ir saugus eismas
Akcentuosime ir prisiminsime jau atliktą projektą apie saugų eismą ir taisykles gatvėje. Mokytojos padaro erdvę, kurioje vaikai galėtų žaisti pagal kelių eismo taisykles, sukuria mini miestelį su gatvėmis, organizuoja edukacinį žaidimą „Saugus kelyje“. Dalyvaus žaidime „Linksmasis šviesoforas“, vaikai bandys įveikti mokytojų padarytus kelių labirintus, privalės laikytis eismo taisyklių. Bendraus su policijos pareigūne, kuri dar kartą primins apie saugų eismą kelyje. Iš kartono pasigaminsime policijos mašinėles, jas nudažysime ir pritaikysime žaidimams.

Mokslininko profesija
Vaikai tyrinės mokslininko profesiją, stebės, kaip atrodo mikropasaulis ir kiek gyvybės yra ten, kurios mes nematome. Diskutuos, koks yra mokslininkų darbas, kiek jame turi būti tikslumo ir kantrybės. Atliks imituojamą mokslinį tyrimą „Kas nutinka sumaišant skysčius?“. Stebėjimo lape fiksuos surinktus duomenis, stebės, kaip maišant kopūstų sultis su soda, actu ir vandeniu, kinta spalvos
.

Zoologo profesija
Išvyka į zooparką stebėti, kaip dirba zoologai: gyvūnų tyrinėtojai, kokius gyvūnus augina. Domėsis gyvūnų įvairove, stebės, kaip dirba gyvūnų prižiūrėtojai. Mokysis laikytis taisyklių, saugiai elgtis su gyvūnais.

Vaikai susipažino su daugeliu gyvūnų bei vabzdžių. Įdėmiai klausėsi, ką pasakojo gidas, domėjosi ir klausinėjo, pagarbiai elgėsi svetimoje aplinkoje, gerbė gyvūnų ramybę ir netriukšmavo, labai džiaugėsi, kuomet gyvūnai rodė jiems dėmesį.

Projekto pabaigoje vaikams pasiūlyta atlikti namų darbą: paskutinę projekto dieną pristatyti savo svajonių profesiją, padaryti plakatą ar nupiešti piešinuką ir papasakoti, kuo norėtų būti užaugę.

 

 

 

 

© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos