Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
OraiDalyvaudamas projekte: vaikas, tyrinėdamas vėją, laikysis taisyklių, susitarimų, gebės paaiškinti, kam jie reikalingi; atlikdamas projektines užduotis, valdys savo elgesį; veiks kartu su kitais; diskutuodamas apie burinius laivus, vėtrunges ir kt. tam tikrą laiką sukaups dėmesį; pasirinkęs tam tikrą užduotį (pvz. vėtrungės gamybą) paaiškins, ką jis gali atlikti savarankiškai, o kur reikalinga suaugusiojo pagalba; matuos vėjo kryptį, domėsis kompasais. Sužinos, kokie orai būna Lietuvoje ir pasaulyje. Su draugais aptars, kaip jaučiasi, kai žaibuoja. Tyrinės žaibo savybes ir kaip apsisaugoti nuo žaibo iškrovos. Komandoje konstruos namus, kurie atlaikys lietų, vėją ir sniegą. Domėsis geometrinių figūrų pranašumais ir nuolydžiais, kurie padeda apsisaugoti nuo audrų. Sužinos apie vėjo teikiamą naudą ir keliamą pavojų sveikatai; tyrinėdamas orų savybes, klasifikuos surinktą informaciją, išsikels tolesnius uždavinius, ieškos įvairių būdų tikslui pasiekti, kliūtims įveikti; pasigamins vėjo malūnėlius. Samprotaus apie atsakingą ir saugų elgesį gamtoje.
Siektinos kompetencijos: prieinamuose informacijos šaltiniuose atranda iliustruotą informaciją apie gamtos objektus, reiškinius, tyrimus, ją aiškinasi. Savais žodžiais, piešiniais gausins žodyną naujais nesudėtingais žodžiais. Atpažįsta (spėja) nežinomo žodžio reikšmę remdamasis kontekstu ir (ar) savo patirtimi. Kai kuriems žodžiams pateikia sinonimus ir antonimus. Vaizdinėmis priemonėmis, simboliais perteikia paprasčiausią gamtamokslinę informaciją.
Koks oras šią savaitę? Pasidomėti orų sąvokomis: rūkas, lietinga, saulėta, liūtis, kruša, perkūnija, vėjuota ir pan. Įvardinti pirmąsias žodžių raides, mokytis žodžius suskiemenuoti ir perskaityti. Sąvokas nurašyti nuo lentos į lapus ir nupiešti jiems piešinėlius. Pabandyti įsiklausyti ir atpažinti.
Koks yra vėjas?
Vėjo kryptis Prieš veiklas provokacinėse erdvėse paliekamos tyrinėti geometrinės figūros. Domėsis jų nuožulnumais. Domėsis geometrinių figūrų išklotinėmis bei kaip jas suklijuoti, kad išgauti trimates geometrines figūras. Geometrinės figūros įterpiamos į projektą, kad padėtų vaikams kitoje veiklos užduotyje. Vaikams pasiūloma peršviečiamų geometrinių figūrų, kad galėtų matyti ir tyrinėti jų briaunas. Figūros sudedamos ant veidrodžio ir stiprinamas traukos efektas vaikams tyrinėti paliktas užduotis. Šalia padedamos kortelės su įvairiais paveiksliukais, kuriuose vaikas turi įžvelgti geometrines figūras ir prisegti segtuku. Sustiprinus žinias apie geometrines figūras vaikai kviečiami į Steam veiklą. Vėjai kartais būna labai pavojingi, o orai permainingi, todėl žmogus apsaugodamas save sugalvojo namų formas pastatyti ne šiaip sau. Vėjas dažnai nugriaudavo namų stogus, todėl atlikdami tyrimus jie pasinaudojo žiniomis apie geometrines figūras. Iš kokių figūrų pastatyti namai: trikampio, kvadrato, stačiakampio. Užduotis: pastatyti namą taip, kad jo stogas atlaikytų vėją, lietų ir sniegą. Veikla suskirstoma etapais. Komandos apsitaria, kokios geometrinės figūros reikės stogui, namo sienoms, nusipiešia trumpą planą.
Susiskirsto komandomis: komandoje vienas vaikas gamina stogą, kitas vaikas namo pagrindą, o trečias - dekoracijas. Kiekvienas vaikas turi gauti kokią nors užduotį, taip įtraukiami visi grupės vaikai tiek kitakalbiai, tiek ir specialiųjų poreikių. Vaikams ant priemonių stalo paruošiamos geometrinių figūrų išklotinės, klijai, žirklės, plėvelė, kartonas ir spalvotas popierius. Vaikai patys renkasi priemones ir konstruoja namus. Kai vaikai baigia užduotį, namas pastatomas prieš vėjelį ir stebima, ar stogo nenupūs vėjas. Apipurškiamas lietaus lašais ir stebima, ar ant stogo nesusidarys balos, apipilama stiklo akmenukais, kurie imituoja sniego svorį ir stebima, ar nesulūžta stogas nuo svorio. Po užduoties aptariama, kaip sekėsi, ar visi komandos nariai turėjo savo veiklą, ar buvo nesėkmių, konfliktų. Kas yra žaibas, ir kaip jis susidaro? Pažiūrėti edukacinį filmuką, kaip susiformuoja žaibas, ir kuo jis gali būti pavojingas. Kas padėtų apsisaugoti nuo žaibo, ką reikia padaryti, kad jį išgautum. Tamsoje stebėti žaibo kamuolį ir domėtis, kokiu greičiu žaibas pasiekia žmogaus kūną. Pabandyti įsielektrinimo principu sukelti dirbtinį žaibą. Prisiminti ir aptarti visos savaitės orus, kokie jie buvo, ką užfiksavome stebėjimo lentelėje. Prisiminti veiklas apie vėją, žaibą. Diskutuoti, kokie orai būna kitose pasaulio šalyse, kaip atrodo tornadai, žemės drebėjimai bei smėlio audros. Prisiminsime pagrindines sąvokas: ORAS, ŠALTA, ŠILTA, VĖJAS, ŽIEMA, SAULĖ, LIETUS, ŽAIBAS. Vaikai susiskirstys komandomis ir pabandys tapti orų pranešėjais. Pristatys savaitės orus, kokie orai laukia, kaip apsirengti išeinant iš namų. Žiūrės edukacinį filmuką, kaip susiformuoja debesys. Susipažins su debesų pagrindiniais pavadinimais: kamuoliniai, plunksniniai, sluoksniniai, bandys pavaizduoti juos aplikacijos būdu, nurašys pavadinimus. Grupelei vaikų pasiūloma išmėginti piešti iš spalvotų putų. Į nedidelį kiekį vandens įdedame dažų ir įpilame ekologiško indų ploviklio, kartu išplakame su mikseriu iki standžių putų, kad būtų galima formuoti debesis arba žaisti. Su pagaliukais vaikai išmėgino debesų tapybą.
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |