Sodas ir daržas | Rankdarbiai | Šeima ir laisvalaikis |
|
Kaip sukonstruoti robotąDalyvaudamas projekte vaikas: • kurdamas instrukcijas ir jas įgyvendindamas, nurodys priežasties – padarinio ryšį; • kels hipotezes, numatys galimus įvykių, veiksmų padarinius – „kas būtų, jeigu...“; • lavins erdvinio mąstymo gebėjimus; • stiprins švaros įgūdžius, kurdamas ir praktiškai taikydamas instrukcijas; • suvoks tikslių nurodymų, instrukcijų, taisyklių, susitarimų laikymosi svarbą; įsikūnys į pasirinktą vaidmenį (pvz., roboto), • gebės sukonkretinti savo sumanymus ir juos perkelti į instrukcijas; • apmąstys savo patirtį, kurdamas instrukcijas apie jau žinomą, išmoktą, išgyventą veiksmą; • gebės pritaikyti turimą informaciją ir patirtį – remsis žiniomis apie instrukcijas kurdamas savąsias; • stiprės vaiko iniciatyvumo, veiklumo gebėjimai, imlumas naujovėms; • kritiškai analizuos informaciją; • pasirinks ir tiksliai taikys tik tą informaciją, kurios reikia konkrečiai instrukcijai sukurti; • išbandydamas savo ir draugų sukurtas instrukcijas, praktiškai įsitikins priežasties – padarinio ryšius; • kurdamas instrukcijas lavins algoritmavimo ir programavimo įgūdžius; • supras komandų (nurodymų) paskirtį atliekant įvairias veiklas, veiksmus pagal sukurtas instrukcijas.
Siektinos kompetencijos: ·Planuoja savo sumanyto arba aptarto tyrimo, uždavinio žingsnius, pasirenka priemones, medžiagą ir atlieka tyrimą.· Savais žodžiais apibūdina tyrimo eigą, rezultatus, samprotauja, kaip tobulintų savo tyrimą, ką kitą kartą darytų kitaip.·Bendrose veiklose, veikdamas kartu su kitais ir reflektuodamas, žinojimą sieja su savo paties, bendraamžių ir naujai įgytu patyrimu bei atradimais. Diskutuojama, kodėl nepavyko iš karto padaryti tokio plano, kurį vykdant pavyktų sutepti sumuštinį. Akcentuojamas žingsnių nuoseklumas ir įvykių planavimas. Pirmoji veikla: Mano robotas
Tai ilgalaikis darbas: Sukurk robotą nuo idėjos iki rezultato, vadovaukis šiais žingsniais: C) Sugalvok, nuo ko pradėsi konstruoti robotą. D) Sukonstruok, namuose pasikviesk šeimos narius į pagalbą ir pagamink robotą pagal savo planą. Antroji veikla: Perskaityk žodį. Vaikai susėda ant kėdučių vienoje linijoje ir gauna vienodus tekstus. Žaidimo tikslas: sekti tekstą ir perskaityti savo žodį. Mokomės sekti ir klausyti, ką kitas skaito. „AŠ E-SU RO- BO-TAS. MA-NO VAR-DAS TO-MAS. AŠ MO-KU RA-ŠY-TI. MA-MA I-MA LĖ-LĘ. LĖ-LĖ MA-ŽA. LĖ-LĖ MO-LĖ TU-RI KA-TĘ. KA-TĖ LA-KA. RO-BO-TAS SA-KO – SO-DE ŽY-DI GĖ-LĖ.“ Beveik visi grupės vaikai skaito arba jau pradeda jungti skiemenukus, perskaito lengvus dviskiemenius žodžius, kam reikia pagalbos, padeda mokytoja. Pratimas kartojamas tris kartus, kad vaikams nepabostų. Pereiname prie stalo ir įtvirtiname įgūdžius - sekti kitų skaitomą tekstą. Mokytoja lėtai skaito žodžius, vaikai seka, pasakius STOP, susitikriname, ar pirštelis tikrai ties tuo žodžiu sustojo. Kitą dieną tai kartojame grupelėse. Vaikams ant stalo padedamos kortelės su žodžiais, jie laikydamiesi eilės skaito vienas kitam žodžius, jei kam nesiseka perskaityti, draugas padeda, pataiso. Taip vaikai mokosi kartu skaityti, išklausyti kitą ir suteikti pagalbą. Įtrauktis į veiklą: Diskusija, kokia kalba kalba robotai, ir kaip mes juos koduojame. Kaip „pasakyti“, kad robotas suprastų? Vaikai vaidins robotą, kuris žino tik keletą komandų: „pasisuk į dešinę“, „pasisuk į kairę“, „ženk vieną žingsnį“. Žaisime žaidimą. Vaikams siūloma pažaisti žaidimą “ Bitutė neša medų“. Vaikai turi pasakyti žingsnius, kuriais bitutė turi eiti. Grupėje yra sunkiau kalbančių lietuviškai, todėl pati pasigaminau vaizdines korteles, kurios padėtų įsiminti lietuviškus žodžius, formuotų ir sakinių plėtrą. Trečioji veikla: sukurti veiksmų ir komandų planą, siekiant nueiti nuo taško A iki taško B, ir nuo B iki C. Pasirinkti vieną iš keturių užduočių: a) nueik iki spintelės, b) nueik iki wc, c) nueik iki palangės, b) nueik iki mokytojos stalo. Kiekvienai užduočiai pateikti pradiniai taškai, nuo kur vaikas turi pradėti eiti. Vaikai skaičiuodami žingsnius tarp taškų braižo ėjimo ir komandų planą, pvz., nuo taško A iki taško B eik 10 žingsnių, „atidaryk duris“, nuo taško B iki taško C eik 15 žingsnių. Po atliktos užduoties vaikai mokosi save įsivertinti, papasakoti, kas pavyko, ar buvo sunku atlikti užduotį. Ketvirtoji veikla: aplikacija „Robotukas“. Tikslas- padaryti aplikaciją „Robotas“. Lentoje užrašomi keturi žingsniai, kuriuos vaikas turi atlikti. Uždaviniai: pasiimti išvardintas priemonės, armonikėle sulankstyti robotuko kojas ir rankas, iš vielutės susukti nors vieną spyruoklę, po atlikto darbo sutvarkyti darbo vietą. Provokacinė erdvė: sukuriamos Steam dėžutės ir idėjų bankas. Vaikai laisvu metu nuo veiklų gali įsitraukti į iš idėjų banko paimtas užduotis ir bandyti jas įgyvendinti. Prasidedant veiklai vaikai susitvarko ir dėžutes padeda ant palangės, o laisvu metu vėl gali konstruoti ir tobulinti savo idėjas.
Veikla: sukonstruoti vielinį tiltą, kuriuo galėtų nusileisti žiedas.
Veikla: vaikams siūloma pasiklausyti dainelės „Robotas pagalbininkas“. Diskusija ir dalinimasis patirtimi, kaip robotai palengvina mūsų gyvenimą. Vaikams siūloma lentoje nupiešti apskritimą. Vaikai grupelėmis (po tris ar keturis) nupiešia kuo dailesnį apskritimą. Vaikai turi surinkti robotuką, kuris padėtų nupiešti pagal instrukciją gražiai apskritimus.
Veikla: sukonstruok vėjo jėgainę ir saulės bateriją. Uždaviniai: a) apmąstyk, kokia turi būti vėjo jėgainė, ir iš ko bus padaryta, b) sudaryk planą, c) sužinok, kaip veikia saulės baterija. Vaikai supratę, kad energijos turi daug, ir vienas variklis kaista, sukūrė elektros grandinę taip, kad susijungtų trys varikliukai su malūnėliais. Tokia pergalinga mintis suteikė jiems daug džiaugsmo, dirbant komandoje ir vienas kito idėjas pildydami sukūrė puikų rezultatą. Tačiau saulės laukti reikėjo visą savaitę, norint išbandyti tai, ką sukūrė. Ir vos saulei pasirodžius, vaikai išbandė jėgaines. Saulės energijos nepakako varikliukams veikti, bet uždegti lemputę pavyko puikiai. Veikla:pasidaryk namelį su šviesa langelyje. Uždaviniai: a) apmąstyk, koks bus namelis, iš ko bus padarytas, b) nusipiešk planą, c) imkis darbo, d) įmontuok lemputę naudodamas laidus ir elementus. Vaikai jau žinojo, kaip sukurti elektros grandinę, kad elektros energija iš elemento nukeliautų iki tam tikro taško. Užduotį analizavome, kaip man sekėsi, kas pavyko, o ką reikėjo daryti kitaip, kur ryškiau švies tamsoje ar šviesoje, palyginti šviesos intensyvumą.
|
|
© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos |