Gėlytės (4 - 5 m.vaikui)
Žaidimo tikslas sudėti gėlės žiedelius, pagal skaičių simbolius. Kiekvienas skaičius reiškia lapelių kiekį. Boružėlės dedamos pagal taškelių skaičių. Stebima ar vaikas moka skaičiuoti iki šešių, ar sutapatina skaičiaus simbolį su kiekiu. Ar moka pasakyti vienas, du, trys...bet nemoka padoryti, kurs yra du ar trys. Žaidimo užduotys turi kelias puses, svarbu užduoti tinkamus klausimus, pastebėti vaiko mąstymą ir žinias. Atsisiųsti pdf.
Balionų gėlė
Dedame balionus, kaip gėlę ir skaičiuojame žiedlapius. Mokomės kolkas skaičiavimo, kaip eilėraštuko. Vaikas labai anksti išmokstą šį skaičiavimo būdą, bet prireikia laiko,kol skaičius išmoksta sutapatinti su daiktų kiekių ar simboliu.
Plastilino gėlės
Jums reikės plastilino ir žvakučių nuo vieno iki penkių. Tegul vaikas nupildo penkias gėlytes ir prie jų sukaišo skaičiukus. Tuomet skaičiukus sumaišykite ir vėl paprašykite vaiko sudėlioti. Tada sumaišykite gėlytes ir stebėkite, ar skaičių priskiria tik tam tikrai gėlytei, ar supranta, jog sumaišius gėlytes skaičių seka nepasikeičia.
Traukinys
Vaikui reikia duoti kartono įvairaus storio ir skirtingų paviršių. Nupiešti piešinuką, kaip atrodo traukinys ir leisti jam konstruoti. Jis tyrinėja ir matuoja akimis, kuri detalė tinka, kuri per didelė. Jums reikia tik stebėti procesą padėti atpjauti norimą dydį ir suklijuoti karštais klijais taip, kaip vaikas nori. Šis tyrinėjimas ugdo vaiko erdvinį suvokimą, matymą ir derinimą skirtingų formų. Kol dirba vaiko galite klausti, kokiu greičių traukinys važiuos, kiek jis ratų turi, ar jam reikės vagono. Kurio maršrutu jis pirmiausiai leisis ir kiek veš keleivių.
Skaičiavimas su svogūnais
Sodinkite svogūnus ir skaičiuokite, kiek pasodinote rausvų, geltonų ar baltų svogūnų. Vėliau matuokite, kiek jie paaugo. Nupieškite tiek svogūnas išleido laiškų. Geriausiai vaikas mokosi tyrinėdamas.
Kompaktinėse plokštelėse pasislėpusi vaivorykštė
Jums reikės dviejų kompaktinių plokštelių. Vienai kompaktinei plokštelei reikia nulupti apsauginę plėvelę (užklijuojamą lipduką), tai padaryti lengva su lipnia juosta, priklijuokite ir greitai nulupkite. Kompaktinė plokštelė turi būti perregima ir be lipdukų. Kompaktines plokšteles padėkite viena priešais kitą, kad tarp jų turi būti 15-20cm. atstumas. Kompaktinės plokštelės turi būti stačios, mes jas padėjome tarp kaladėlių. Vaikams duodamas žibintuvėlis ir jie ieško tokio kampo, jog suspindėtų ryškiaspalvė vaivorykštė. Galima vaikus paprašyti suskaičiuoti matomas spalvas, pastebėti spalvų seką.
Miltų vaivorykštė
Skaičiuoti spalvas, pastebėti vaivorykštės seką.
Jums reikės 7 puodelių, miltų, vandens ir dažų. Išgauti geras spalvas galima naudojant kiaušiniams skirtus dažus arba tampomą popierių. Į miltus įpilame dažų ir vandens tiek, kad konsistencija būtų panaši į jogurto. Tuomet imkite lėkštę ar indelį ir leiskite vaikui su šaukštu semti spalvas ir pilti, kaip nori. Dėl tirštos konsistencijos spalvos sunkiai tarpusavyje maišosi, todėl net pilant viena ant kitos, jos išlieka. Galima paimti pagaliuką ir perbraukti, kol vaikui jo efektas patiks. Tik vaikams rūpės sumaišyti viską, todėl stabdykite ir padarykite nuotrauką. O ji daroma taip: paimamas popieriaus lapas ir paguldomas ant visų spalvų. Gražiai nuimkite ir padžiaukite. Tuomet vaikas gali maišyti toliau. O paveiksliukas ant popieriaus lapo sustings ir bus galima iškirpti, pripiešti.
Spalvotos manų kruopos
(Skaičiuoti spalvas, linijų kiekį)
Jums reikės manų kruopų ir spalvotų kreidelių. Sutarkuokite kreideles ir sumaišykite su namų kruopomis. Pasigaminkite keletą spalvų ir sudėkite į patogius indelius. Vaikui duokite stiklinį indą, kuris užsisuktų, bei šaukštelį. Reikia parodyti kaip po mažų pilti namas, kad spalvos nesusilietų ir leisti vaikams tai atlikti patiems. Vaikai nuo 4 metų drąsiai tai gali atlikti vieni, be didesnės tikimybės, jog manų kruopos atsidurs ant žemės.
Spalvų paletė gamtoje
Vasaros metu gamtoje gali rasti įvairiausių spalvų, todėl nepaprastai įdomu buvo pasiimti flomasterius ir rasti tas spalvas žiedeliuose, lapeliuose, šakelėse. Taip pat galima mokytis matematikos, skaičiuoti kiekį, stebėti atspalvius.
Konstravimas
(geometrinių figūrų pastebėjimas, erdvinio mąstymo ugdymas)
Kūrybinės dirbtuvės iš pagaliukų ir plastilino. Vaikams pakanka tik parodyti kaip daryti ir leisti jiems, kurti. Jei nesiseka padėti, kad smalsumas ir džiaugsmas skatintų juos kurti. Darbeliai kuriuose leidžiame vaikams patiems kurti ir ugdyti savo kūrybą yra labai svarbūs ir akcentuojami vaiko ugdymo procese.
Konstruoti iš tualetinio popieriaus kartono. Iš šios dažnai išmetamos dalies galima sukurti įvairiausių statinių. Statinių aukštį galima pamatuoti, palyginti, kuris didesnis ar mažesnis.
Išsikirpkite geometrines figūras: kvadratą 2vnt. , trikampį 2vnt., skritulį 2vnt., rombą, stačiakampį.
Padiktuokite vaikui. Tinka priešmokyklinukams.
1) Balto lapo viduryje priklijuokite kvadratą.
2) Kvadrato dešinėje pusėje priklijuokite, kitą kvadratą.
3) Ant kvadratų užklijuokite stačiakampį.
4) virš kvadratų priklijuokite trikampį.
5) Po kvadratais priklijuokite apkritim1
6) Kairėje trikapio pusėje priklijuokite skritulį.
7) lapo kampe priklijuokite rombą.
8) kito lapo pusėjė priklijuokite trikampį.
Pieštuku pripieškite detalių, kurios suformuotų paveiksliuką. PVZ.:
Raidės smėlyje
Mokytis skaityti galima aktyviai ir naudojant įvairius žaidimus, rungtis, užduotis. Kuo skaitymas kūrybiškesnis, tuo vaikai geriau išmoksta ir pamilsta skaitymą. Vienas iš tokių būdų: diktuoti raides, paprašyti įspausti lengvus dviskiemenius žodžius. Kinetinis smėlis vaikams labai patinka, todėl įspausti raides ar jas nulipdyti - puiki ugdomoji užduotis.
Plunksnos paslaptis
Pritaikyta pagal STEAM metodus. Vaikai ant stalo gauna plunksnų, vandens, popieriaus lapų, liniuotę.
Pirmoji užduotis - diskusija, keliamos hipotezės: kodėl paukščiai gali skristi? Kodėl, kai gulbės paneria po vandeniu, išneria sausos, o jei mes panertume su rūbais – taptume šlapi?
Ar plunksnos lengvos? Ar plunksnos negali sušlapti? Ar plunksnos praleidžia purvą?
1) Vaikai gauna baltą popieriaus lapą, liniuotę ir rašiklį:
mokosi nusibraižyti lentelę: 10 cm x 2 ir du stulpelius žemyn.
2) Ar plunksnos lengvos? Gauna plunksną, balioną. Pakelia aukštyn ir stebi, kuris pirmas nukris. Taip galime pasakyti, kuris yra sunkesnis. Gautą rezultatą užrašyti lentelėje: TAIP/NE
3) Ar plunksna nepraleidžia vandens? Ant plunksnos pipete užlašina vandens ir stebi, ar susigeria, ar ne. Gautą rezultatą užrašyti lentelėje: TAIP/NE
4) Ar plunksna praleidžia purvą? Gauna baltą popieriaus lapą, jį teptuku sušlapina vandeniu, paguldo plunksną ir užbarsto tirpia kava.
Popierinės plunksnos
Vaikams paduodamos iškirptos plunksnos. Vaikas pats stengiasi subraižyti linijas kuo tankiau. Tuomet nuspalvinti skirtingomis spalvomis ir ties linijomis įkirpti, bet nenukirpti plunksnos. Iš abiejų pusių. Priešmokyklinukai turi mokėti. Gebėjimas kirpti žirklėmis yra labai svarbus ruošiantis eiti į pirmą klasę.
Tapymas pagal Vivaldžio metų laiką: „Pavasaris“.
Kalbant ir mokant apie pavasarį, laiką, valandas – labai gerai paleisti vaikams Vivaldžio pavasario melodiją ir paprašyti tapyti taip kaip jaučia, girdi muziką, rankyte mojuoti, taškyti pagal muzikos ritmą. Tuomet iškerpa pagal trafaretą skritulį ir pasidaro laikrodį.
Kirmėliukas
Vienkartinis rankšluostis susukamas ant šiaudelio ar pieštuko. Suspaudžiamas iš abiejų šonų ir nuimamas nuo pieštuko. Tuomet nuspalvinimas kaip kirmėliukas, norint kad jis judėtų, reikia užpilti vandeniu.